بیکی گفت: دو ویژگی بسیار مهم که مجری آن را وزارت کشور و مجموعه استانداری ها و فرمانداری ها هستند، سلامت و امنیت انتخابات می باشد.

«مجید بیکی» فرماندار نهبندان در جلسه ” تعیین و انتخاب اعضای هیأت‌های اجرایی شوراهای اسلامی شهر و ریاست جمهوری شهرستان” عنوان کرد: حضور مردم، حضور بی نظیری در برهه های مختلف بوده و افراد جامعه با حضور حداکثری پشتوانه بسیار محکمی برای ایستادگی و استقامت در برابر دشمنان بوده اند.

? وی در ادامه گفت: همه متولیان برگزار کننده انتخابات در راستای اهداف توسعه کشور، تلاش خواهند کرد تا افراد جامعه نیز تحت تاثیر این تلاش قرار گیرند.

? فرماندار نهبندان با اشاره به شروع ثبت نام داوطلبین انتخابات شوراهای اسلامی شهر بیان کرد: ثبت نام داوطلبین در حوزه انتخابات شوراهای شهر نهبندان و شوسف به مدت ٧ روز تا ٢۶ اسفند ماه ادامه خواهد داشت و افرادی که این واجد شرایط و توانمندی لازم را دارند، می توانند اقدام به ثبت نام کرده و به مشارکت حداکثری کمک کنند.

? بیکی تصریح کرد: دو ویژگی بسیار مهم که مجری آن را وزارت کشور و مجموعه استانداری ها و فرمانداری ها تعیین می کنند، سلامت و امنیت انتخابات می باشد.

? فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان افزود: اصل بی طرفی و شرایطی که بعنوان یک دستور برای مجریان انتخابات می باشد، مد نظر قرار گیرد و همه مجریان انتخابات در حوزه انتخابی اصل بی طرفی را رعایت کرده و به انتخابات سالم کمک کنند.

? وی با اشاره به فرمایشات و سفارشات مقام معظم رهبری، اظهار داشت: پیروی از قانون و فصل الخطاب بودن قانون در برگزاری انتخابات، بسیار حائز اهمیت می باشد و اعضای هیأت اجرایی که از معتمدین و از بین مردم هستند، نقش اصلی در برگزاری انتخابات دارند.

? بیکی فرماندار نهبندان با توجه به شرایط بوجود آمده و شیوع ویروس کرونا بیان کرد: براساس مصوبات ستاد کرونا، هیأت های اجرایی دو انتخابات شوراهای شهر و ریاست جمهوری، تلفیق شده و از بین معتمدین، ٨ نفر ابتدایی که بیشترین رای را داشته باشند بعنوان اعضای هیأت اجرایی در انتخابات شوراهای اسلامی و نفر نهم بعنوان عضو هیأت اجرایی در انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود که به این ترتیب ٨ نفر ابتدایی در هر دو هیأت اجرایی حضور خواهند داشت و نفر نهم در هیأت اجرایی ریاست جمهوری.

? فرماندار نهبندان در پایان گفت: امیدواریم با همکاری و تلاش همه مجریان و ناظرین انتخابات و با رعایت مسائل قانونی در سال ١۴٠٠ و در ٢٨ خرداد ماه، انتخابات سالم و با شکوهی برگزار کنیم و آحاد مردم با انتخاب فرد اصلح، به توسعه و پیشرفت کشور عزیزمان کمک کنند.

در این جلسه «رسولی» رئیس هیأت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری شهرستان با توجه به اهمیت موضوع انتخابت عنوان کرد: همه ما باید بعنوان یک ایرانی، احساس مسئولیت داشته باشم و برای حضور حداکثری در انتخابات نهایت سعی و تلاش خود را داشته باشیم.

? وی همچنین گفت: اعضای هیأت های نظارت و اجرایی و همچنین کلیه مجریان انتخابات در نهایت اصل بی طرفی و صحت و سلامت، انتخابات را سالم و در امنیت کامل برگزار کنند.

? در پایان این جلسه نیز با اخذ رأی از بین ۲۰ نفر از معتمدین حاضر، اعضای هیأت اجرایی انتخاب شدند.