رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۷۰ تخت ویژه آی سی یو با تجهیزات کامل در دولت سیزدهم به ظرفیت بیمارستانی خراسان جنوبی اضافه شده که در ارتقای سطح خدمات تاثیرگذار بوده است.

سید محمد موسوی میرزایی  افزود: دولت سیزدهم به تکمیل زیرساخت های بهداشتی و درمانی خراسان جنوبی توجه ویژه داشته از این رو ۶۲۰ مورد تجهیزات بیمارستانی در سطح استان توزیع شده که عمدتا مربوط به بیمارستان‌های تازه تاسیس است.

وی با اشاره به خرید ۲۲ دستگاه آزمایشگاهی پیشرفته برای استان در ۲ سال گذشته بیان کرد: ۳۱ دستگاه شاخص تشخیصی هم در دولت سیزدهم به خراسان جنوبی تخصیص یافت که مهمترین آن سه دستگاه ام ار آی برای قاین، فردوس و طبس بوده و قیمت هر دستگاه یک میلیون دلار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به استقرار دستگاه سی تی اسکن آنژیو برای مرکز فوق تخصص قلب بیرجند اشاره کرد و گفت: تخصیص یک دستگاه سی تی اسکن دیگر کمک بزرگی به بیماران سرطانی و قلب و عروق بوده است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۵۶۴ تخت بیمارستانی برای خراسان جنوبی تکمیل یا پروژه شروع شده اضافه کرد: ۲ بیمارستان تکمیل شده و علاوه بر طرح‌های توسعه بیمارستان‌های بشرویه، درمیان و سرایان برای قاین، نهبندان، زیرکوه و طبس پروژه فعال است.

موسوی میرزایی یکی دیگر از دستاوردهای پزشکی در خراسان جنوبی را تربیت متخصص عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۱۲۱ نفر دستیار تخصصی پزشک در هشت رشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به تربیت دانشجو در ۶۵ کد رشته از سوی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: ۲۱۱ دانشجوی تحصیلات تکمیلی هم در رشته های مختلف از جمله مغز و اعصاب، جراحی اعصاب، بیماری های داخلی، قلب، رادیولوژی، جراحی عمومی و غیره در حال تحصیل هستند تا گوشه ای از مشکلات مردم را رفع کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: ۴۳ مرکز سلامت شهری ۶۱ مرکز سلامت روستایی، ۷۱ پایگاه بهداشتی، ۳۲۶ خانه بهداشت، ۸۵ پایگاه اورژانس جاده ای و ۲ پایگاه امداد هوایی در سطح استان خدمات بهداشتی ارایه می کنند.

وی گفت: هشت هزار و ۹۸۶ نفر پرسنل دانشگاه علوم پزشکی هستند که در حوزه‌های بهداشت، درمان، آموزش، پژوهش، غذا و دارو خدمات ارایه می کنند.

موسوی میرزایی تاکید کرد: افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در بخش خصوصی و دولتی مهمترین هدفگذاری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور