استاندار خراسان جنوبی گفت: بیش از ۷۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان معادل ۷۷ درصد از گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

محمدصادق معتمدیان روز شنبه در آیین افتتاح پروژه‌های گازرسانی شهرستان نهبندان شامل ۴۲ روستا و ۳۰ واحد تولیدی و صنعتی افزود: تلاش داریم تا پایان دولت همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان حتی روستاهایی که در مسیر خط انتقال گاز قرار دارند، از این نعمت برخوردار شوند.

وی بیان کرد: امروز ۴۲ روستای شهرستان نهبندان با جمیعت ۲ هزار و ۴۲۶ خانوار معادل ۱۰ هزار نفر از گاز طبیعی برخوردار شدند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تا امروز این خانوارهای روستایی برای تامین سوخت مورد نیاز خود مشقت‌های زیادی را متحمل می‌شدند که امسال مشکلات آنان رفع شد.

وی اظهار داشت: عملیات گازرسانی به شهرستان نهبندان به عنوان آخرین شهرستان خراسان جنوبی سال گذشته انجام شد و اکنون همه شهرهای استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

معتمدیان تاکید کرد: شهرستان نهبندان به دلیل تاخیر در گازرسانی به نسبت میانگین استان دارای عقب ماندگی است که شرکت گاز باید تلاش کند این عقب ماندگی‌ها جبران شود.

وی گفت: مردمان پرتلاش شهرستان مرزی نهبندان از ابتدای انقلاب مدافع ارزش‌های نظام و انقلاب بوده‌ و شهدای زیادی نیز تقدیم کرده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۸ به شهرستان نهبندان یادآور شد: در این سفر ایشان برای رفع محرومیت و توسعه شهرستان دستوراتی صادر کردند که تکلیف است و باید بر اجرایی شدن آن تمرکز کنیم.

وی تاکید کرد: برای انجام اقدامات زیرساختی، تامین نیازهای مردم و ایجاد اشتغال و توسعه فعالیت‌های اقتصادی این شهرستان مرزی باید بیش از پیش تلاش کنیم.

معتمدیان با بیان اینکه امید است برنامه‌های تدوین شده در حداقل زمان انجام شود گفت: در حوزه توسعه فضای آموزشی، تمامی مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر جمعیت تا مهر سال آینده حذف خواهد شد.

وی افزود: همچنین درخصوص  سیستم‌های گرمایشی مراکز آموزشی امید است با اقدامات و دستوالعمل‌های تدوین شده، این مهم انجام به سرانجام برسد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تلاش داریم به میانگین ارائه خدمات در سایر شهرها برسیم و اگر قرار باشد توسعه‌ای اتفاق افتد این استان و شهرستان همزمان با کشور باید توسعه یابد.

وی اظهار داشت: به دلایل مختلف در برخی بخش‌های استان عقب افتادگی‌هایی وجود دارد که تلاش داریم در برنامه میان مدت به نرم کشوری برسیم.

استاندار خراسان جنوبی در هشتمین روز دهه فجر برای افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های شاخص به شهرستان‌های نهبندان و سربیشه سفر کرد.

آغاز عملیات اجرایی احداث میدان ورودی شهر شوسف نهبندان با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، عملیات اجرایی ۸۳ کیلومتر باند دوم در محورهای مختلف استان با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان، ساخت ۴۵ کلاس درس با هدف حذف کانکس‌های آموزشی در سطح استان، بهره‌برداری از گازرسانی به ۴۲ روستا و ۳۰ واحد صنعتی و تولیدی شهرستان نهبندان و دیدار با خانواده شهید از برنامه‌های محمدصادق معتمدیان در نهبندان بوده است.

استاندار خراسان جنوبی در سفر به نهبندان با مادر شهید سرافراز عبدالله نوری دیدار کرد.

افتتاح و کلنگ‌زنی یک هزار و ۶۱۴ طرح عمرانی همزمان با دهه فجر در استان خراسان جنوبی آغاز شد که از این تعداد یک‌ هزار و ۴۵۹ طرح و پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.