معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: تمامی زیرساخت‌ها برای خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی در سال آینده فراهم است که باید توسعه یابد.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در کمیته زیر ساخت ستاد اربعین استان گفت: برای ارتقای آبرسانی، پیش بینی شده یک دستگاه تامین آب از سوی آب و فاضلاب استان فراهم شود تا در مواقع بحرانی و همچنین در مراسم اربعین سال آینده مورد استفاده قرار گیرد.

او  افزود: اوقاف و امور خیریه استان از محل تامین نذر آب برای تامین آب برای ایام اربعین اقدام می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همچنین بر اعزام دانش آموزان و دانشجویان در اربعین تاکید کرد.

عباس زاده از خدمات خوب موکب ویژه هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی برای خدمات بهداشت و درمان در سایت کاظمین قدردانی کرد.

او گفت: همچنین برای ۱۰۰چشمه سرویس بهداشتی و ۱۰۰چشمه حمام در سایت کاظمین با وزارتخانه مکاتبه می‌کنیم تا برای اربعین ۱۴۰۳ تامین شود و مشکلی نداشته باشیم.

رئیس عتبات عالیات خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه امسال توانستیم تمامی آب مورد نیاز زائران را در قالب آب بسته بندی تامین کنیم عنوان کرد: امسال ۲۰ هزار مترمربع فضای مسقف را اجرایی کردیم.

جوینده از دستگاه‌های اجرایی در خصوص همکاری برای ارائه به خدمات به زایران اربعین حسینی و همچنین از صدا وسیمای خراسان جنوبی در خصوص پوشش خوب اربعین امسال قدردانی کرد.

مسئول بهداشت و درمان کاظمین از عملیات بهداشتی و درمانی اربعین حسینی ۱۴۰۲ گفت و تصریح کرد: ۱۶۲ پزشک، پرستار و نجاتگر از خراسان جنوبی اعزام شدند که به بیش از ۱۱۲ هزار زائر ایرانی خدمات ارائه دادند.

لطیفی همچنین خواستار بازنگری زمین‌های اطراف درمانگاه و برقراری ایستگاه پروازی از بیرجند برای اعزام پزشکان شد.

او با بیان اینکه روزانه به ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار  زایر حسینی در کاظمین خدمات رسانی شده است.  اظهار کرد: امسال موکب‌های خراسان جنوبی در سایت کاظمین پذیرای ۳۵هزار نفر زائر بودند.

در پایان مسئولان خدمات ارائه شده اربعین ۱۴۰۲ اشاره کردند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور