#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بازسازی ساختار، کارگزار و روش‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولویت قرار گرفته که نتیجه این اقدام مهم چابک‌سازی در این وزارتخانه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا “مهدی رمضانی چابک” روز سه‌شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره جدید هم شروع به فعالیت کرد و رهبر معظم انقلاب نیز بازسازی ساختار فرهنگی کشور را مورد تاکید قرار دادند.

وی گفت: با آغاز این دوره همه تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چابک‌سازی مجموعه و تفویض اختیار به استان‌هاست زیرا توجه به عدالت فرهنگی در کشور مولفه مهمی است که در این دوره به آن توجه می‌‎شود.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در حوزه سینمایی مقرر شد ۷۰ درصد اعتبارات به استان‌ها تسری پیدا پیدا کند تا ظرفیت‌های استان‌ها شناسایی و فعال شود.

وی اظهار داشت: سال گذشته رقم قابل توجهی در حوزه آسیب‌های اجتماعی به استان‌‎ها تخصیص پیدا کرد که اگر اعداد اعتبارات استان‌ها را یک واحد در نظر بگیریم برخی استان‌ها تا ۱۲ برابر واحد بهره‌مند شدند.

رمضانی افزود: در حوزه بازسازی ساختار نیز با اذعان به این معنا که ظرفیت استعداد و ‌کار فراوان در استان‌ها وجود دارد نگاه وزارتخانه به استان‌ها جهت داده شده است که امیدواریم در نتیجه این نگاه استعدادهای خوبی را شکوفا و به جبهه فرهنگی انقلاب معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: درخصوص بازسازی کارگزار، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای نیروی انسانی مشخص است و چاره‌ای جز هم‌افزایی در درون مجموعه و بین دستگاه‌های فرهنگی نداریم تا جبهه واحد برای حکمرانی فرهنگی شکل بگیرد.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مدیران ما باید در رویکرد هم‌افزا از ظرفیت‌های هم استفاده کنند تا اهداف مدنظر محقق شود.

وی واگذاری تصدی‌گری‌ها را رویکرد دیگر این وزارتخانه در دوره جدید برشمرد و افزود: تصدی‌گری در حوزه فرهنگ معنا ندارد بلکه باید حاکمیت و حکمرانی فرهنگی عینیت پیدا کند و برخی اوقات مسیر غلطی را دنبال می‌کنیم لذا دستگاه ما که باید حاکمیت و نظارت داشته باشد، متصدی می‌شود.

رمضانی گفت: بازسازی در ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تبلور پیدا کرده که امیدواریم با همت، وحدت و نگاه عالمانه همه مجموعه استمرار داشته باشد و بستر لازم برای همه نخبگان فرهنگی و هنری فراهم است تا در این حوزه وارد شوند.

وی با اشاره به انتصاب مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: مسیری که در حوزه انتخاب مدیران کل طی کردیم، بی‌سابقه و منحصر به‌فرد است به نحوی که زمینه دسترسی به وزارتخانه وجود داشت و این مسیر باز بود.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گزینه‌های متعددی در استان‌های مختلف معرفی شدند و همه گزینه‌ها فارغ از اینکه از چه مأخذی معرفی می‌شوند، مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باید توجه ویژه به اصحاب فرهنگ و هنر داشته باشد، جریانات فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی را دریابد و ‌به کار گیرد.

در این آیین با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، جمعی از مسوولان و اهالی فرهنگ “علی فرخنده” به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی معرفی شد.

علی فرخنده که هفته گذشته با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این سمت منصوب شد، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و مدرس دانشگاه است و از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی وی می‌توان به معاون فرهنگی و هنری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، موسس مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج استان، رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان، مسئول قرارگاه فرهنگی راهیان نور و دبیر قرارگاه مقابله با آسیب‌های اجتماعی بسیج اشاره کرد.

وی عضویت در شبکه راویان دفاع مقدس کشور، سردبیر گاهنامه‌های علمی فرهنگی اجتماعی خط امام، زندگی بهشتی، سفیر علم در استان خراسان جنوبی، فعال رسانه‌ای و مدیریت گروه تلویزیونی بسیج استان را در کارنامه دارد.

پیش از این “ناصر نبی‌زاده” مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بود و پس از بازنشستگی وی در بهمن ۱۴۰۰، این مسئولیت برعهده “محمود رمضانی” به عنوان سرپرست اداره کل قرار گرفت.