مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۷ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز زیر پوشش کمیته امداد استان هستند و برای رفع نیاز این دانش‌آموزان به چهار هزار و ۷۰۰ تبلت و گوشی هوشمند نیاز داریم.

رضا سلم‌آبادی روز سه‌شنبه در نشست خبری که با حضور مدیر امور شعب بانک سپه خراسان جنوبی درباره اهدای ۲۱۴ تبلت به دانش‌آموزان تحت حمایت برگزار شد، افزود: با همکاری بانک سپه استان ۲۱۴ تبلت به ارزش ۶۴۲ میلیون تومان تامین شده است و به‌زودی بین دانش‌آموزان نیازمند استان توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: از این اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان توسط بانک سپه، ۷۲ میلیون تومان از محل کمک خیرین و بیش از ۳۲۰ میلیون تومان از محل اعتبارات کمیته امداد کشور تامین شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: علاوه بر این از ابتدای شیوع کرونا ۸۰۰ تبلت را بین دانش‌آموزان نیازمند در استان توزیع کردیم.

وی اظهار داشت: همراهی مجموعه رسانه‌های استان باعث افزایش اعتماد خیرین به کمیته امداد شده که قابل تقدیر است و از بانک سپه نیز که با کمک مالی خود در رفع نیاز دانش‌آموزان نیازمند نقش موثری داشتند، تشکر می‌کنیم.

سلم‌آبادی افزود: همراهی بانک‌ها به ویژه بانک سپه در پرداخت تسهیلات به مددجویان قابل تقدیر است و همراهی بانک‌ها باعث افزایش ۱۰۸ درصدی تسهیلات پرداختی به مددجویان در سال گذشته شده است.

مدیر امور شعب بانک سپه خراسان جنوبی هم گفت: کار نیک باید نهان و آشکار انجام شود چرا که شاید در سایر نهادها و افراد هم تاثیرگذار باشد.

حسین محمدپور افزود: نگاه ما در زمینه مسوولیت اجتماعی بیشتر به مناطق محروم است و تاکنون در خراسان جنوبی پنج مدرسه را احداث کردیم.

وی بیان کرد: درخصوص تامین آب سه روستای خراسان جنوبی و در ساخت سه خانه بهداشت در مناطق محروم استان هم همکاری و مشارکت داشتیم.

مدیر امور شعب بانک سپه خراسان جنوبی گفت: با توجه به ادغام بانک‌های مختلف در یک سال گذشته در بانک سپه به دلیل تعداد شعب در مرکز استان باید پنج شعبه را حذف می‌کردیم که با پیگیری صورت گرفته از مرکز، کدهای این شعبه‌ها را در شهرستان‌های استان فعال خواهیم کرد.

وی با اشاره به توزیع ۲۱۴ تبلت بین دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد استان افزود: این تعداد تبلت با اعتبار ۶۴۲ میلیون تومان تامین شده که ۲۵۰ میلیون تومان آن را بانک سپه تقبل کرده است.