رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: به زودی چارچوب طرح استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی و توان سه قوه برای توسعه استان را تدوین و به استاندار ارائه می کنیم.

 مجید پورعیسی روز شنبه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: استاندار خراسان جنوبی بر استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی و توان سه قوه برای توسعه استان تاکید کردند.

وی گفت: در این زمینه با در نظر گرفتن عدم تعادل‌ها، نبود زیرساخت‌های لازم، فقر، محرومیت‌ها و سایر موضوعات استان طرحی تهیه می کنیم و در اختیار استاندار قرار خواهیم داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از بحث‌های اساسی این سازمان در استان تدوین اسناد توسعه است و در این زمینه در قالب بحث آمایش سرزمین، از فضا و جمعیت و فعالیت‌هایی که در کل استان به طور کلی داریم، استفاده بهینه می‌شود.

وی یکی دیگر از فعالیت های سازمان مدیریت و برنامه ریزی را تهیه اسناد توسعه ذکر کرد و گفت: هر برنامه در استان اسناد توسعه دارد که باید براساس برنامه پنج ساله عملیاتی شود و با تفکیک و برنامه بایستی معیار و ملاک‌ها مشخص شود.

پورعیسی بیان کرد: براساس یکسری شاخص‌ها، عدم تعادل‌ها در استان و شهرستان مشخص و براساس آن تصمیم گیری می‌شود.

وی یادآور شد: عمده فعالیت‌های ما در استان شامل ساماندهی نیروهای انسانی، استخدامی، بهره وری نیروی انسانی، استفاده بهینه از ساختمان‌ها و مباحث بودجه‌ای از جمله منابع استانی و ملی است.

وی گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی در توزیع منابع استانی و بخشی از منابع ملی و پیگیری منابع ملی فعالیت دارد همچنین بخش نظارت نیز با تیمی متشکل از سایر دستگاه‌های اجرایی توسط سازمان دنبال می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی دیشب (جمعه) در نشست شورای اداری استان که با حضور رئیس قوه قضاییه و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد، با تاکید بر لزوم ایجاد طرحی با استفاده از توان سه قوه برای توسعه استان گفت: به دنبال استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای توسعه همه جانبه خراسان جنوبی هستیم چرا که با تکیه بر اعتبارات استانی نمی‌توان به اهداف مورد نظر در این رابطه دست یافت.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله