فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نقش جوانان را به خوبی تبیین کردند که در این برهه زمانی نقش قشر جوان و نوجوان مهم و اثرگذار است.

سرهنگ پاسدار مهدی صادق احمدی روز چهارشنبه در دیدار دانش‌آموزان بسیجی بیرجند با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: معظم‌له در بیانیه گام دوم انقلاب از جوانان خواستند که در همه عرصه‌های مهم کشور نقش خود را ایفا کنند.

وی اظهار داشت: نقش جوانان در تاریخ انقلاب اثرگذار بوده است و در گذشته بیشتر فرماندهان جنگ در سنین جوانی و نوجوانی بودند که در آن مقطع هم به وظیفه خود به خوبی عمل کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: هشتم آبان سال ۱۳۵۹ روزهای نخست دفاع مقدس بود که نوجوان ۱۳ ساله بسیجی محمدحسین فهمیده آن اقدام شجاعانه را انجام داد و امام خمینی (ره) فرمودند این نوجوان رهبر ماست که نارنجک به کمر بسته و زیر تانک می‌رود.

وی اضافه کرد: ۵۵۰ هزار دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس، سنگر علم و تحصیل را رها کردند و برای دفاع از انقلاب به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافتند که حاصل آن تقدیم ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید در سراسر کشور شد و ۴۰۰ شهید دانش‌آموز هم متعلق  به خراسان جنوبی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند هم گفت: سال تحصیلی ۱۳۹۷، دانش‌آموزان این شهرستان در درس‌های قرآنی، فرهنگی و هنری و مسابقات مختلف شرکت کردند و رتبه‌های ارزشمندی را در سطح کشور به لطف خدا به دست آوردند.

محمدحسین یکه خانی افزود: دارالقرآن‌های ما در تابستان مامن خوبی برای دانش‌آموزان بود و ۴۵ رتبه اول، دوم و سوم کشوری را در رشته‌های مهارتی و ۹۰ رتبه زیر هزار کنکور را دانش‌آموزان بیرجند به خود اختصاص دادند که رتبه تک رقمی علوم تجربی از این شهرستان بود.

وی اظهار داشت: ما میراث‌دار بزرگان و عالمان هستیم و ۶ پدر علم کشور از شهرستان بیرجند هستند که باید جایگاه خود را بدانیم و این جایگاه را ارتقا دهیم.

وی گفت: اردوهای راهیان نور و درس آمادگی دفاعی با هدف آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت در مدارس تدریس می‌شود و سال گذشته ۶ دستگاه اتوبوس برای برادران و سه دستگاه اتوبوس ویژه خواهران به مناطق جنگی اعزام شدند.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند افزود: امسال هم سه دستگاه برای خواهران و سه دستگاه برای برادران اعزام داریم.

وی بیان کرد: برای اینکه وضعیت آمادگی دفاعی شهر خود را برای دانش‌آموزان ارتقا دهیم، دوره‌های توانمندسازی دبیران درس آمادگی دفاعی در قالب دوره ضمن خدمت برگزار شده است.

وی گفت: ارائه آموزش‌های مهارت محور و فنی و حرفه ای و برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات ورزشی در سال جاری نیز در دست انجام است.