– بازدید میدانی و سرزده قاضی ویژه رسیدگی به جرایم حوزه بهداشت و درمان دادگستری خراسان جنوبی از سه مرکز مداخله‌گر در امور پزشکی سبب توقف فعالیت غیرمجاز این مراکز شد.

 در این بازدید که با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی، نماینده دانشگاه علوم پزشکی و ماموران پلیس اماکن انجام شد، اعمال خلاف قانون و بعضا مجرمانه مراکز مشاهده و به متصدیان مربوطه تذکرات لازم درخصوص خودداری از ادامه هر نوع فعالیت غیرمجاز تا تعیین تکلیف قضایی موضوع داده شد.

قاضی ویژه رسیدگی به جرایم حوزه بهداشت و درمان با بیان اینکه مراکز مداخله‌گر پزشکی تحت تعقیب کیفری قرار می‌گیرند گفت: امروزه خدمات درمانی در آرایشگاه‌ها و سایر مراکز فاقد مجوز تحت عناوین مختلف همچون لیزر موهای زائد بدن، برداشتن خال پوستی، شفاف‌سازی پوست و تتو انجام می‌شود که به موجب ماده سه قانون مقررات مربوط به امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی جرم محسوب می‌شود.

سید حجت نبوی اظهار داشت: ارتکاب برخی از این امور نه تنها از سوی افراد غیرپزشک بلکه از سوی پزشکان فاقد مجوز خاص مربوطه نیز قابل تعقیب کیفری است.

وی افزود: متاسفانه اخیرا مردم نیز از این مراکز غیرمجاز استقبال زیادی داشته‌اند لذا از شهروندان تقاضا می‌شود تا در راستای صیانت از بهداشت و سلامت خود و جامعه از مراجعه به این گونه افراد به‌شدت پرهیز کنند.

قاضی دادگاه انقلاب شهرستان بیرجند گفت: پلیس فتا نیز در راستای وظیفه ذاتی خود همچون گذشته فعالیت و تبلیغات غیرقانونی این افراد را در فضای مجازی رصد کرده و مراتب را حسب مورد به مرجع قضایی اعلام خواهد کرد.