معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۴۵۸ کلاس درس در دولت سیزدهم با اعتبار بیش از پنج هزار میلیارد ریال در خراسان جنوبی  ساخته شد.

 سید علیرضا عباس‌زاده روز سه شنبه در آیین افتتاح همزمان پروژه‌های آموزشی و پرورشی استان که با حضور ویدئو کنفرانسی سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: خراسان جنوبی در زمینه مشارکت خیرین برای ساخت مدرسه پیش‌رو و جزو برترین‌هاست.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش زیرساخت همه اقدامات و برنامه‌ها در کشور است گفت: در دولت سیزدهم ۴۵۸ کلاس درس ساخته و ۴۵۰ کلاس درس نیز استانداردسازی شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: در زمینه سرانه فضای آموزشی در اکثر نقاط استان نسبت به میانگین کشوری وضعیت مطلوبی داریم و به صورت نقطه‌ای مشکل کمبود فضای آموزشی به ویژه در شهر بیرجند وجود دارد که حدود ۲۴۰ کلاس درس نیاز است.

وی گفت: اگر دولت سیزدهم با اقداماتی که شروع کرد، به پایان می‌رسید، یقین دارم جشن پایان تامین فضاهای آموزشی را در خراسان جنوبی برگزار می‌کردیم.

عباس‌زاده عنوان کرد: در پایان یکسالگی دولت در خراسان جنوبی جشن پایان گازرسانی به روستاهای استان را برگزار کردیم و اکنون در استان نقطه‌ای نداریم ‌که گازرسانی نشده باشد و از این نظر خراسان حنوبی جزو استان‌های سبز است.

۴۵۸ کلاس درس رهاورد دولت سیزدهم در خراسان جنوبی است

وی گفت: ۶۰۰ روستای دوردست و سخت گذر استان گازرسانی شد، به گونه‌ای که برای گازرسانی به روستای حیدرآباد ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده‌ است و در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار میلیارد ریال در زمینه طرح‌های گازرسانی استان هزینه شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: احداث راه آهن به عنوان مطالبه ۲۰ ساله مردم منطقه در دولت سیزدهم با تزریق ۱۸۰ هزار میلیارد ریال وارد فاز اجرایی شد همچنین ۵۰ همت برای طرح انتقال آب از دریای عمان اختصاص یافت.

وی گفت: عملیات اجرایی خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان به طول ۱۸۷ کیلومتر در راستای پایدارسازی شبکه گاز استان تیر سال گذشته آغاز شد و در حال حاضر تزریق گاز انجام شده و پروژه مراحل پایانی خود را سپری می‌کند.

عباس زاده با بیان اینکه در فقدان رئیس جمهور در آستانه انتخاب بزرگی قرار داریم افزود: بالاترین امانت حکومت و دولت و مسئولیت در جامعه اسلامی است که این امانت امروز در دستان ماست و توصیه شدیم ‌که این مسئولیت را به اهلش بسپاریم.

سالن چند منظوره حضرت فاطمه الزهرا (س) مدرسه مریم بیرجند امروز به نمایندگی از سایر  پروژه ها اموزش و پروش خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور