#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی گفت: اطلاع‌رسانی و فر هنگ‌سازی درخصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سفر و مراکز مختلف همچون رستوران‌ها، سالن‌های ورزشی و مجتمع‌های بین راهی توسط رسانه‌ها ضروری است.

 ناصر نبی‌زاده در نوزدهمین کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات شورای اطلاع‌رسانی خراسان جنوبی افزود: دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی استان در ارتباط با رعایت پروتکل بهداشتی چندین محتوا تولید و منتشر کرده است.

وی به ارزیابی‌های انجام شده از عملکرد ادارات در خصوص اطلاع‌رسانی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و اظهار داشت: ۳۴ سازمان به صورت مقدماتی مورد ارزیابی قرار گرفتند و پس از تکمیل گزارش‌ها، نتیجه نهایی اعلام و سازمان‌هایی که اقدامات خوبی داشتند مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی ضمن تسلیت سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد، با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی در شرایط مقابله با بیماری کرونا، عنوان کرد: لزوم هم‌افزایی با یکدیگر در جهت جلوگیری از طغیان بیماری، کنترل و مدیریت آن، امری ضروری است.

وی ادامه داد: با برداشتن هر گام و رفع هر محدودیتی، وظیفه این کمیته درخصوص اطلاع‌رسانی صحیح، دقیق و به موقع، بیش از پیش پررنگ‌تر می‌شود.

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه تنها راه فعلی مقابله با بیماری کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و اجرای دستورالعمل‌های تهیه شده توسط متخصصان حوزه بهداشت و درمان است، خاطرنشان کرد: هر زمان که این بسترها رعایت شدند، شاهد کنترل بیماری بودیم.

وی با تاکید بر این که کاهش آمار مبتلایان نباید ما را از رعایت نکات بهداشتی غافل کند، اضافه کرد: وضع قرمز بیماری در برخی استان‌ها نشان دهنده ضرورت توجه بیشتر به این مسایل است.

نبی‌زاده با اشاره به اینکه فضاهای اطلاع‌رسانی استان اعم از صدا و سیما، مطبوعات، سایت‌ها و پایگاه‌های خبری، با فعالیت‌های خود، اثرگذاری وسیعی داشته‌اند، ادامه داد: رسانه‌های استان بطور متمرکز بر روی شیوه زندگی در کنار ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی، اقدام به تولید محتوا کنند.

وی به مصوبه نشست قبل درخصوص پوشش گسترده سخنرانی مقام معظم رهبری در روز قدس اشاره کرد و ادامه داد: صدا و سیما، مطبوعات و خبرگزاری‌های استان نیز در این زمینه به خوبی پای کار آمدند که جای تقدیر دارد.