فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌ جنوبی گفت: بسیج محافظه کار و سازش کار نیست، بسیجی باید مطالبه گر باشد چراکه کسی که مطالبه گر نباشد، روحیه بسیجی ندارد.

 سردار علی قاسمی، ، در مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره خط امام(ره) دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: بسیج امروز در همه صحنه‌ها باید حضور جدی و گسترده‌ای داشته باشد.

وی افزود: در اصل ۱۵۱ قانون به صراحت آمده است که دولت موظف است بسیج را در نواحی مختلف ادارات، دانشگاه و مدرسه و غیره حمایت کند اما این قانون عملی نمی‌شود و حمایت نمی‌کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه ۷۵ درصد رزمنده‌ها در دفاع مقدس بسیجی بودند، تصریح کرد: مبتکر واژه بسیج امام راحل هستند و بزرگترین بسیج را نیز با اعتماد و تکیه به مردم امام راحل تشکیل دادند و اکنون بیش از ۴۰ میلیون نفر در کشور با بسیج در ارتباط هستند.

قاسمی ادامه داد: بسیج امروز نه تنها در ایران بلکه در کشورهای مختلف به الگوگیری از جمهوری اسلامی ایران با عناوین مختلف تشکیل شده است.

وی افزود: شجره طیبه، میقات پا برهنگان، معراج اندیشه پاک اسلامی، الگو برای تمام مستضعفان جهان، مدرسه عشق و بسیاری از عناوین دیگر از جمله القابی است که امام راحل در مورد بسیج فرمودند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌ جنوبی بیان کرد: ولایت مداری، شهادت طلبی، خدمت به مردم، خدمت به اسلام و برای خدا، مدافع اسلام و خطرپذیربودن داشتن بصیرت از جمله ویژگی‌های یک بسیجی است.

قاسمی با اشاره به اینکه در سال حدود ۴۰۰ برنامه برنامه ریزی شده بسیج در کشور دارد و در طول سال حدود ۸۰۰ برنامه را اجرا می‌کند، افزود: بسیج همواره در کنار مستضعفان و محرومان جهان بوده و خواهد بود و در شرایط سخت نیز در کنار مردم است همان طور که در سیل اخیر و زلزله سمت غرب کشور حضور پررنگ بسیج را برای کمک به مردم مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه امسال ۴۰ عرصه برای سند انتظار بسیجیان تعریف شده است که باید در آن‌ها حضور فعال داشته باشند، اظهار کرد: بسیج محافظه کار و سازش کار نیست، بسیجی باید مطالبه گر باشد چراکه کسی که مطالبه گر نباشد، روحیه بسیجی ندارد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌ جنوبی تصریح کرد: اصل دشمن شناسی و بصیرت در بسیج بسیار مهم است، برخی می‌گویند بسیج نظامی است و نباید در مسائل سیاسی کشور دخالت کند، این افراد اشتباه می‌کنند  چراکه یک بسیجی باید در موضوعات مختلف دیدگاه داشته و مطالبه‌گر باشد.

قاسمی با بیان اینکه یک بسیجی هرگز در جناج‌های سیاسی نباید باشد اما مسائل سیاسی را باید رصد کند، افزود: مقام معظم رهبری بیشترین دیدار را با دانشجویان، اساتید و طلاب داشتند، ایشان جوانان را آینده سازان و آینده داران کشور دانسته و اعتماد خاصی به جوانان دارند.

وی یادآور شد: عملکرد بسیج در کشور تاکنون درخشان بوده و مردم اعتماد کاملی به بسیج و بسیجیان دارند.

گفتنی است؛ یازدهمین دوره خط امام(ره) دانشجویی با حضور بیش از ۱۰۰ دانشجو از سراسر استان از ۱۰ تا ۱۶ تیرماه به همت بسیج دانشجویی استان در دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله