نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با تاکید بر ضرورت روشنگری در جامعه گفت: طرحی برای نجات جامعه از ابهامات کاذب دشمن تدوین و اجرا شود.

، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی  در دیدار دست‌اندرکاران و اعضای ستاد بزرگداشت هفته بسیج در استان افزود: بسیج که بر یک نوع حرکت اطلاق می‌شود اصل تکون آن در طول تاریخ بوده است.

وی گفت: یعنی همواره انبیاء مرسلین و اولیای جانشین آنان برای نجات بشر نیاز به نیرو داشتند و آن نیرو با هر اسم و عنوانی در واقع تکون این اندیشه بسیجی است که در پای عقیده و اندیشه خود و برای نجات نوع انسان و تحکیم راه انبیا با همه وجود به میدان آمده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: این انقلاب عظیم که در امتداد دعوت اولیا برای تجدید اسلام صورت گرفت، با همراهی مردم با ارتش و سپاه به بار نشست و قوام پیدا کرد.

وی با بیان اینکه بسیج متعلق به قشر خاصی نیست گفت: در هر زمانی بنا به اولویت‌های جامعه و نظام، بسیج همیشه پیشتاز میدان بوده است چه در جنگ هشت ساله دفاع مقدس و چه در حوزه محرومیت‌زدایی و کمک‌های بهداشتی، مسائل علمی و امدادرسانی در حوادث سیل و زلزله همیشه بسیجی می‌درخشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: استکبار جهانی در منطقه و سطح بین‌الملل با نسخه بسیج طعم شکست را چشید.

وی با اشاره به نیاز امروز مردم و اسلام افزود: دشمن بارها اقرار کرد که همه گزینه‌ها را علیه نظام اسلامی اجرا کردند و در همه آنها با رسوایی زمین‌گیر شدند البته این نه اولین و نه آخرین آن خواهد بود و تاریخ هم برای ما عبرت است.

امام جمعه بیرجند به توطئه علیه اسلام در جنگ صفین و روی آوردن دشمن به دروغ، تزویر و قرآن روی نیزه کردن اشاره کرد و گفت: امروز دشمن ما که در نهایت ضعف است به دلیل اینکه ملت‌ها دیگر از مستکبران متنفر هستند، دروغ و تزویر آخرین ابزار آنان با طرح حساب شده است.

وی با اشاره به دروغ‌پراکنی رسانه‌های معاند در حوادث اخیر کشور ادامه داد: دشمن آن طرف دنیا فرزندان ما را با دروغ و تزویر گمراه می‌کند؛ آیا ما و بسیج با آن صداقت و قدرتی که دارد نمی‌تواند این فرزندان گمراه ما را هدایت کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر ضرورت روشنگری در جامعه گفت: باید عده‌ای این دروغ‌های دشمن را تنظیم کرده و به اطلاع افراد کم‌تجربه برسانند که با چه کسانی روبه‌رو هستند.

وی افزود: دشمن در جهت دروغ‌پردازی، جنگ روانی و تبلیغات چون کارشان است، بسیار مهارت دارد و قابل مقایسه نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: دشمن براساس نوع تبلیغات خود با تکبری که دارند از روی عمد به عنوان نماد توفق در جهت تبلیغاتی، دروغ رسمی (هولوکاست) که نمونه‌ای ندارد را مطرح می‌کنند و بر همین اساس اروپایی‌ها برای جبران این دروغ سرزمینی (فلسطین) را به یهودی‌ها می‌دهند.

وی گفت: بیش از ۷۰ سال است که با یک شعار و دروغ بزرگ «سرزمین بدون جمعیت برای جمعیت بدون سرزمین» مردم فلسطین را آواره کردند و هر وقت که خواسته‌اند، به هر نحوی مردم را کشته و شهید کرده‌اند در حالی که فلسطینیان صاحبان اصلی آن آب و خاک هستند و فلسطین جزء نقاط اصلی در طول تاریخ بوده که هرگز بدون جمعیت نبوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: ۱۷ هزار ترور توسط منافقین، قتل‌ها، اختلال در فعالیت‌های اقتصاد کشور، برنامه‌های نفوذی و جلوگیری از رشد علمی در دانشگاه‌ها  طراحی‌های برنامه‌ریزی شده دشمن در ۴ هزار اتاق فکرشان است لذا باید بدانیم هر روز نیاز انقلاب و جامعه چیست؛ برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن و نجات فرزندانمان باید برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کنیم.

وی گفت: اگر کار خود را در جهاد تبیین و بیان واقعیت‌ها به جوانان و جامعه درست انجام دهیم، فرزندان ما باید بسیجی تربیت شوند نه فردی فاسق و غرب‌پرست، در این تجربه تلخ میوه‌های شیرین در انتظار است چون اگرچه دشمن در این فتنه برنامه‌ریزی کرده بود اما هرچه داشت، سوخت و از بین برد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر ما یک حرکت عالمانه و موثر انجام دهیم برای همیشه دشمن را از صحنه خارج کردیم.

وی افزود: درخواست داریم طرحی برای روشنگری و نجات جامعه از ابهامات کاذبی که دشمن ایجاد کرده، طراحی شود که بعد از آن کارآمدترین نیرو علیه بیگانه همانی خواهد بود که متوجه شود دشمن او را فریب داده است.

برنامه‌های هفته بسیج از ۲۹ آبان آغاز می‌شود و شعار هفته بسیج امسال «بسیج خدمتگزار ملت ایران» است.