معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: یکی از اساسی ترین وظایف دستگاه های فرهنگی ترویج و تبیین فرهنگ اصیل دفاع مقدس و دستاوردهای عظیم معنوی با بهره گیری از زبان هنر بوده که می طلبد مورد توجه همگان قرار گیرد.
 سید علی زمزم، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان کرد: دلیر مردی، از خودگذشتگی و جهادی عمل کردن از مهم ترین پیام ها و دستاوردهای دفاع مقدس است که باید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین در دستور کار مدیران و همه تلاشگران به نظام و انقلاب باشد.
وی ادامه داد: یکی از اساسی ترین وظایف دستگاه های فرهنگی ترویج و تبیین فرهنگ اصیل دفاع مقدس و دستاوردهای عظیم معنوی با بهره گیری از زبان هنر است تا بخشی از رشادت ها و جوان مردی های آن دوران به نسل جدید انتقال یابد.
سرهنگ فلاحی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی هم در این جلسه بیان کرد: دفاع مقدس گنجینه ای فاخر بوده که بسیاری از ارزش های آن ناشناخته مانده است.
وی با بیان اینکه دستاوردها و پیشرفت های کنونی حاصل خون هزاران شهید و جانفشانی های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، گفت: با توجه به ماندگاری و اثربخشی زبان هنر، نیاز است از ارزش های هشت سال دفاع مقدس از طریق هنر ترویج شود.
سرهنگ فلاحی خواستار کیفیت بخشی برنامه های فرهنگی و تعامل دستگاه های فرهنگی در برگزاری برنامه های حوزه دفاع مقدس شد و اظهار کرد: همچنین می طلبد چاپ کتب دفاع مقدس و دیگر برنامه های و جشنواره های مرتبط با این مهم، توسط کارشناسان ارزیابی شود.
گفتنی است اعضای حاضر در جلسه برنامه های فرهنگی و هنری پیش بینی شده برای هفته دفاع مقدس را تشریح کردند که برگزاری نمایشگاه هنری دفاع مقدس، اکران فیلم های دفاع مقدس، برگزاری مسابقات کتابخوانی و دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه های پیش بینی شده است.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور