معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از اجرای طرح رایگان آموزش پیشرفته تئاتر با هدف تقویت و کشف استعدادهای هنری و ارتقای سطح کیفی هنرهای نمایشی استان در زمستان سالجاری خبر داد.

سید علی زمزم معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اعلام این خبر اظهار کرد: به زودی و در زمستان امسال ثبت نام طرح آموزش رایگان تئاتر در سطح استان خراسان جنوبی آغاز می شود.
وی در تشریح این خبر افزود: امید است که این طرح موجب برداشتن گام مثبتی با هدف کشف استعداد های هنری و ارتقای سطح کیفی هنرهای نمایشی در استان شود.
زمزم با بیان اینکه این طرح در سه محور اساسی شامل نمایشنامه‌نویسی، طراحی صحنه، بازیگری و کارگردانی اجرا می‌شود؛ افزود: در یکسال گذشته دوره های رایگان آموزش تئاتر برگزار شده اما تفاوت آنها با دوره پیش رو این است که در این مرحله از اساتید مجرب کشوری استفاده و سطح آموزش ها در حد حرفه ای و پیشرفته خواهد بود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: پس از برگزاری دوره مذکور برای هنرجویانی که این دوره ها را با موفقیت سپری کنند، گواهی معتبر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر خواهد شد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور