مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرح مسکن محرومان در استان تاکنون سه هزار و ۲۸۵ خانوار تحت حمایت، خانه‌دار شده‌اند.

رضا سلم‌آبادی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: در پی سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی (اسفند ۹۷) مصوب شد در راستای مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای مسکونی استان، ۱۰ هزار واحد مسکن ویژه محرومان احداث شود که ساخت پنج هزار واحد از این تعهد به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پنج هزار واحد نیز به کمیته امداد واگذار شد.

وی افزود: دور اول حضور دکتر نوبخت در خراسان جنوبی سال گذشته ۲ هزار واحد مسکن محرومان به متقاضیان تحویل شد که از این تعداد هزار و ۵۰۰ واحد توسط بنیاد مسکن و ۵۰۰ واحد توسط کمیته امداد به مددجویان تحت حمایت واگذار شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: دور دوم سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به استان در سال جاری نیز ۲ هزار واحد مسکونی به مددجویان تحت حمایت تحویل شد.

وی اظهار داشت: ۵۰ درصد هزینه ساخت واحدهای مسکونی ویژه محرومان در استان به عهده دولت است و ۵۰ درصد باقیمانده نیز از طریق پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض ۲ دستگاه اجرایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد تامین شده است.

سلم‌آبادی گفت: برای واحدهایی که در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته می‌شود، به متقاضیان ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی افزود: درخصوص تسهیلات کمیته امداد برای ساخت پنج هزار واحد مسکن محرومان، مددجویان تحت حمایت این نهاد از ۳۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۱۵ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد سه درصد بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: با تلاش همه دستگاه‌‎های متولی پیشرفت خوبی در روند اجرای طرح مسکن محرومان استان داشتیم و احداث این واحدها خوشحالی و رضایت مردم و تثبیت و مهاجرت معکوس آنان را از حاشیه شهرها به روستاها در پی داشته‌ و موجب امیدواری مردم شده است.

وی بیان کرد: از مجموع پنج هزار واحد مسکونی محرومان سهم کمیته امداد، سه هزار و ۹۷۱ واحد مسکونی ویژه مددجویان در مناطق روستایی بوده که تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ واحد به مددجویان تحت حمایت تحویل داده شده و هزار و ۴۷۱ واحد مسکونی روستایی تا پایان آذر ماه به مددجویان واگذار خواهد شد.

سلم‌آبادی افزود: از مجموع پنج هزار واحد محرومان، هزار و ۲۹ واحد مسکونی ویژه مددجویان در مناطق شهری بوده است که تا پایان سال جاری تکمیل و واگذار خواهد شد.

تا قبل از اجرای طرح مسکن محرومان در استان از طریق کمیته امداد طی ۱۰ سال گذشته سه هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به مددجویان تحت حمایت واگذار شده است، در حالی که با اجرای طرح مسکن محرومان در این مدت کوتاه بیش از پنج هزار مددجو تحت حمایت خانه‌دار شده‌اند.

ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان در پی تفاهم‌نامه سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) از سال گذشته در خراسان جنوبی آغاز شد و تاکنون بخش زیادی از این واحدها ساخته و تحویل متقاضیان شده است.

در پی اجرای موفق این طرح و سفر خرداد امسال رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به خراسان جنوبی، ساخت مسکن نیازمندان در مناطق شهری استان نیز آغاز شد.