امسال هم طبق قرار هر سال دانش‌آموزان و قشرهای مختلف مردم خراسان جنوبی همگام با سایر هموطنان با حضور گسترده در راهپیمایی ۱۳ آبان، گام‌های استوار ملتی مقاوم را در برابر استکبار جهانی به نمایش گذاشتند.

راهپیمایی ۱۳ آبان همزمان با سراسر کشور در بیش از ۳۰ نقطه استان خراسان جنوبی با شعار محوری «۱۳ آبان، حماسه ایستادگی، مقاومت و استکبارستیزی» برگزار می‌شود تا مردم بصیر و موقعیت‌شناس به‌ویژه جوانان، دانش‌آموزان، دانشجویان و همسنگران شهدای دانش‌آموز با حضور پرشور در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، بار دیگر با مقام معظم رهبری، آرمان‌های امام راحل و شهیدان گلگون کفن تجدید بیعت کنند و اقتدار و صلابت ایمانی خود را به رخ جهانیان بکشند.

راهپیمایی ۱۳ آبان ۱۴۰۱ در مرکز استان حوالی ساعت ۹ صبح امروز (جمعه) از میدان ابوذر بیرجند آغاز شد اما مردم از گوشه و کنار ساعاتی قبل در این مکان جمع شدند و برخی شهروندان نیز به‌صورت خانوادگی در این اجتماع ملی و مردمی شرکت کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خراسان جنوبی هم به جمع راهپیمایان پیوستند و معاونان استاندار، مدیران کل، فرماندهان نظامی و انتظامی در جمع مردم دیده می‌شوند.

خیابان‌های باران خورده شهر امروز میزبان مردان و زنان، دختران و پسرانی است که سال‌هاست با وحدت و عزت پای انقلاب و نظام خود ایستاده‌اند؛ همه و همه از کوچک و بزرگ، پیر و جوان، گروه‌های سیاسی مختلف به‌خصوص قشر دانش‌آموز و دانشجو به خیابان‌ها آمدند تا در سالروز تسخیر لانه جاسوسی، فریاد استکبارستیزی خود را بار دیگر طنین‌انداز کنند.

شعار محوری راهپیمایی ۱۳ آبان امسال «حماسه ایستادگی، مقاومت و استکبارستیزی» است و آنچه مشاهده می‌شود شور و شوق مضاعف در بین نوجوانان و جوانان در روزی که به نام دانش‌آموز نامگذاری شده، برای قدم گذاشتن در مسیر استکبارستیزی و دفاع از کیان انقلاب اسلامی است.

مردم خراسان جنوبی امروز در شعارها و دست نوشته‌های خود، اقدامات آشوبگرانه و تروریستی در هفته‌های اخیر را محکوم کردند و خواستار برخورد قاطع با عوامل اصلی اغتشاش و ناامنی در کشور شدند.

برخی بانوان به همراه فرزندان خردسال خود حضور یافتند و دانش‌آموزانی حوالی میدان ابوذر بیرجند دیده شدند که با اتوبوس‌های شهری خود را به این مکان و جمع سایر دوستانشان رساندند.

چند دانش‌آموز دختر مدرسه سردار سلیمانی مهرشهر بیرجند که در قالب گروهی دوستانه به راهپیمایی آمدند، پوستری از شهدای دانش‌آموز در واقعه تروریستی شاهچراغ شیراز را در دست دارند.

برنامه‌های فرهنگی و هنری در ضلع شرقی میدان ابوذر و مسیر راهپیمایی برگزار شد و گروه دانش‌آموزان در جمع مردم سرود “سلام فرمانده” و سرودهای انقلابی را اجرا کردند.

تیم‌های امداد و درمان فراجا نیز در حاشیه راهپیمایی مشغول ارائه خدمات رایگان به مردم هستند و تاکنون مشکل خاصی در مسیر راهپیمایی مشاهده نشده است.

راهپیمایان در بیرجند از میدان ابوذر به سمت خیابان ارتش، بلوار پاسداران تا میدان قدس حرکت می‌کنند و اجتماع پایانی مراسم ۱۳ آبان در میدان قدس برگزار می‌شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور