همزمان با برگزاری همایش ملی دانش‌آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز، این جایزه به سه دانش‌آموز استان خراسان جنوبی اهدا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی روز سه‌شنبه در همایش ملی دانش‌آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز که با حضور نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه به شکل ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه موقوفه مرحوم حسینعلی البرز با هدف تجلیل از برترین‌های علمی تاسیس شد این جشنواره هر سال در ۲ بخش دانش‌آموزی و دانشگاهی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور افزود: در بخش دانشجویی امسال از یک برگزیده علمی در خراسان جنوبی تجلیل شد و امروز در کشور از دانش‌آموزان برتر تجلیل می‌شود که سه نفر از خراسان جنوبی هستند.

وی اظهار داشت: روند انتخاب به این شکل است که سازمان اوقاف و امور خیریه به وزارت آموزش و پرورش برای معرفی برگزیدگان علمی ابلاغیه ارسال می‌کند و امسال سه نفر از خراسان جنوبی موفق به کسب جایزه بنیاد البرز شدند.

در این مراسم فاطمه سادات خاکساری و محمدجواد رضوانی از شهرستان بشرویه و امینه سادات اردوان از شهرستان قاینات در مقطع تحصیلی متوسطه از سوی بنیاد فرهنگی البرز تجلیل شدند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز از موسسات‌ وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در پنجاه و هشتمین همایش ملی جایزه سال بنیاد البرز که با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی از مسئولان برگزار شد، از دانش‌آموزان برتر کشور با اهدای لوح، تندیس و جوایز نقدی قدردانی کرد.

بنیاد البرز از سال ۱۳۴۲ با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی از طریق اعطای «جوایز بنیاد البرز» توسط مرحوم حسینعلی البرز تاسیس و وقف شد.

امسال که مقارن با پنجاه و هشتمین سال تاسیس بنیاد البرز است در راستای تحقق امینانه نیت واقف، برگزاری ۲ همایش ملی در بخش نخبگان و دانش‌آموزی در دستور کار بنیاد قرار گرفته است.