قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: سردار سلیمانی همیشه خود را مدیون مردم، خانواده شهدا و ایثارگران می‌دانست و این سیره از او یک شخصیت عزیز و محبوب نزد همگان پدید آورد.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی افزود: در عین حال نقش مستشاری حاج قاسم از وی سردار جهانی ساخته و آیه «أَشِدَّاء عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» در سردار سلیمانی مستولی شده بود.

وی با اشاره به اینکه در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان بارها در کنار حاج قاسم قدم زده و وی را در بغل گرفته است گفت: در مقابل صلابت و عظمت در برابر دشمن، سر به زیری سردار دل‌ها در مقابل خانواده‌های شهدا و مردم همواره مورد توجه بود.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در بیان یکی از خاطرات خود با این شهید بزرگوار اظهار داشت: زمان فرماندهی سردار سلیمانی در لشکر ۴۱ ثارالله، نماینده ولی فقیه در یکی از نهادهای وابسته بودم و در آن سال ۱۳ نفر از عشایر و پرسنل سپاه در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسیدند.

وی افزود: ۱۰ نفر از شهدا، عشایر و سه نفر از پرسنل بودند که از این تعداد هشت شهید از برادران اهل سنت به این درجه رفیع نایل آمدند.

حجت الاسلام نوفرستی گفت: شب عجیبی بود؛ سردار سلیمانی در حیات گردان حضور یافت، در فراغ یارانش اشک ریخت و حضورش بیانگر عشق فرمانده به نیروهایش بود.

وی با بیان اینکه معرفت به ولایت از مهمترین شاخص‌های این شهید بزرگوار بود ادامه داد: شجاعت و روحیه حماسی ایشان همواره مورد تقدیر امامین انقلاب قرار گرفت.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: حاج قاسم در زمان انقلاب به عنوان یک جوان انقلابی و در زمان جنگ تا قبل از شهادت به عنوان فرمانده انقلابی خوش درخشید و همواره مردمی بودن جزو صفات او بود.

وی اظهار داشت: روحیه حماسی سردار دل‌ها در جبهه مقاومت از ایشان شخصیتی بزرگ آفرید و نقش سردار سلیمانی در جنگ ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، هشت روزه و ۵۳ روزه برای شکست صهیونیسم بر کسی پوشیده نیست که در جنگ ۳۳ روزه لبنان برای اولین بار بینی صهیونیست‌ها به خاک مالیده شد.

حجت الاسلام نوفرستی افزود: سردار سلیمانی در پایان دادن غده‌ای سرطانی به عنوان جریان داعش نقش اساسی داشت و در مقابل کسانی که از یزید بدتر بودند با صلابت ایستاد.

وی نقش سردار سلیمانی در کشورهای مختلف را مورد تاکید قرار داد و گفت: تمامی این موفقیت‌ها در گرو ولایتمداری ایشان بود.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی برای ملت ایران سردار دل‌ها است اظهار داشت: دلتنگی نبود حاج قاسم همواره بر دوستدارانش تازه است.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

پیکر پاک سردار شهید سلیمانی و همرزمش سردار حسین پورجعفری پس از تشییع در عراق و شهرهای اهواز، مشهد مقدس، تهران و قم، روز سه‌شنبه ۱۷ دی با حضور کم‌نظیر مردم در کرمان زادگاهش تشییع و بامداد چهارشنبه در گلزار شهدای این شهر طبق وصیت‌اش، به خاک سپرده شد.