فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: هزار و ۵۰۰ نفر از عوامل انتظامی استان در زمینه تامین امنیت انتخابات حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف مشارکت دارند.

سردار حسن شجاعی‌ نسب روز جمعه هنگام انداختن رای خود به صندوق شعبه مستقر در شهرداری بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور مردم پای صندوق های رای تایید آرمان‌های جمهوری اسلامی، ارزش‌ها و پایداری ملت بوده که با انتخاب نمایندگان طبق فرموده مقام معظم رهبری مجلس قوی با مشارکت جدی محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشارکت همه جانبه مردم از شقوق امنیت پایدار است بیان کرد: این مشارکت جدی بسیار تاثیرگذار است و در مقابل دیدگان جهان و رسانه می‌تواند یک حضور قوی و پایدار مورد توجه باشد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: دشمنان همیشه تحرکات توخالی داشتند اما مردم ایران بیش از ۴۰ سال است که ثابت کردند پای ارزش‌ها، استقلال و پایداری خود ایستاده‌اند لذا دشمنان کاری از پیش نخواهند برد زیرا مردم ایران از ارزش‌های خود مراقبت و محافظت کرده و هیچ نگرانی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: در مجموع بیش از هزار و ۵۰۰ نفر نیروی انتظامی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در تامین امنیت انتخابات حوزه انتخابیه شهرستان بیرجند، خوسف و درمیان تلاش می‌کنند و پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و با توجه به تجارب قبلی هیچ دغدغه امنیتی وجود ندارد.

سردار شجاعی نسب تاکید کرد: هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط اتفاق افتاده است و همکاران نیروی انتظامی در همه شعب اخذ رای و محلات حضور فعال دارند لذا مردم بدون هیچ نگرانی حضور فعال خواهند داشت.

فرایند اخذ رای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح روز جمعه ۲۱ اردیبهشت با رقابت ۲ نامزد در حوزه انتخابیه “بیرجند، درمیان و خوسف” آغاز شد.

۲۸۷ شعبه اخذ رای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف در نظر گرفته شده که از این تعداد ۱۶۷ شعبه ثابت و ۱۲۰ شعبه سیار است.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی امروز ۲۱ اردیبهشت در ۱۵ استان کشور شامل ۲۲ حوزه انتخابیه، ۴۷ فرمانداری و ۸۱ بخشداری برگزار می‌شود که یکی از آنها حوزه انتخابیه بیرجند شامل سه شهرستان بیرجند، درمیان و خوسف است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور