?️ بیکی گفت: تمامی منازل روستایی نهبندان امسال بیمه بوده و تا ۲۵ میلیون تومان امکان پرداخت برای جبران خسارت به منازل که پنج میلیون تومان خسارت اثاثیه وجود دارد.

«مجید بیکی» در جلسه “ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان” اظهار کرد: حذف چرخه پیشگیری از مراحل مدیریت بحران، بسیار زیانبار و پرهزینه است.

?️ فرماندار نهبندان با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی در ابتدا باید از وقوع هرگونه حادثه و بحرانی جلوگیری کنند، گفت: تمامی دستگاه های امدادی و عملیاتی شهرستان بنا به پیش بینی هواشناسی، مبنی بر وقوع روان آب باید آماده باش کامل باشند.

?️ بیکی با بیان اشاره به پیش بینی بارندگی ها تا ۳۰ میلی متر در استان خراسان جنوبی، گفت: دستگاه های اجرایی باید ظرف ۴۸ ساعت گزارش مکتوب اقدامات انجام شده در خصوص مدیریت بحران شهرستان را به فرمانداری ارسال کنند.

?️ وی تصریح کرد: برخی قنوات نهبندان هر ساله در معرض سیل هستند، بنابراین دستگاه های دولتی باید همت کرده و خسارت در بخش قنوات آسیب دیده را با مشارکت مردم کاهش دهیم.

?️ فرماندار نهبندان با بیان اینکه وضعیت جاده ها باید به مردم اعلام شود، گفت: اولین وظیفه دستگاه های اجرایی این است که برای خسارت هایی که هر ساله ناشی از سیل به وقوع می پیوندد، برنامه عملیاتی داشته و نقاط حادثه خیز شهری و روستایی را شناسایی و بازدید کنند.

?️ وی همچنین به حفاری های شرکت گاز در برخی نقاط نهنبدان، گفت: این حفاری ها در زمان وقوع رواناب، سبب خسارت به منازل مردم می شود، بنابراین دهیاران باید اخطار لازم را در این خصوص به پیمانکاران بدهند تا خسارت ها در فصل بارندگی ها کاهش یابد.

?️ بیکی تصریح کرد: شهرداران و دهیاران با توجه به اخطاریه های هواشناسی، به عنوان مدیران بحران شهری و روستایی باید در حوزه های خود آماده باش کامل باشند.

?️ وی بیان کرد: سامانه پیامکی مدیرت بحران دستگاه ها باید فعال شود تا اخطارها به موقع به دستگاه های اجرایی و امدادی گزارش شود.

?️ فرماندار نهبندان با بیان اینکه تمامی منازل روستایی نهبندان امسال بیمه هستند، گفت: تا ۲۵ میلیون تومان امکان پرداخت برای جبران خسارت به منازل و پنج میلیون تومان خسارت اثاثیه وجود دارد، بنابراین این موارد باید سریعا به دستگاه مربوطه و بیمه اعلام شود.

?️بیکی گفت: از چهارشنبه تا جمعه هفته جاری به دلیل بارندگی رگباری و شدید، مدیران باید در شهرستان حضور داشته باشند.

?️ وی گفت: لایروبی قنوات باید به آب منطقه ای اعلام شود، همچنین آماده سازی تمامی ماشین آلات، امکانات و تجهیزات روستایی باید مورد توجه بوده و نقطه ای نیز برای اسکان اضطراری روستایی و شهری پیش بینی گردد.

♦️ در این جلسه نیز هر یک از مدیران مربوطه گزارشی از اقدامات صورت گرفته و تمهیدات پیش بینی شده ارائه نمودند.