رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک در شهرهای با وضعیت نارنجی و زرد از امروز ۱۵ آذر ماه بازگشایی شد و به شهروندان خدمات ارایه می‌دهند.

سرهنگ علیرضا عباسی افزود: اعتبار وکالتنامه‌های اشخاصی که از تاریخ اول آذر ماه سال جاری تا روز بازگشایی مراکز تعویض پلاک منقضی می‌شود به مدت روزهای تعطیل مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا دارای اعتبار خواهد بود.

وی گفت: در حال حاضر فقط مرکز تعویض پلاک شهرستان طبس تعطیل است و تا اطلاع ثانوی هیچ گونه خدماتی به مراجعان ارائه نمی‌شود لذا از متقاضیان درخواست می‌شود از مراجعه به مرکز تعویض پلاک در این شهر خودداری کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۹ مرکز تعویض پلاک در این استان گفت: دفاتر خدمات تعویض پلاک در همه شهرستان‌های استان فعال بوده به جز شهرستان‌های درمیان و خوسف که هنوز دفتر تعویض پلاک ندارند.

اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری در هر شهر مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا از صبح شنبه اول آذر ماه همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد و همچنان براساس رنگ‌بندی شهرها ادامه دارد.

براساس یکی از محدودیت‌های این طرح برای شهرهای قرمز و نارنجی خروج خودروها با پلاک بومی و ورود خودروها با پلاک غیربومی به این مناطق ممنوع است.

همچنین در شهرستان‌های قرمز و نارنجی از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح تردد خودروها در داخل شهر ممنوع است به جز کسانی که شرایط خاص دارند.

در حال حاضر فقط شهرستان طبس در خراسان جنوبی وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) دارد و ۱۰ شهرستان دیگر این استان در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند.