مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از بهره مندی ۱۲۰ روستای دیگر استان از نعمت گاز طبیعی طی امسال خبر داد.

محمودی مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: ۱۲۰ روستای دیگر در استان امسال از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می شوند که این طرح ها مربوط به روستا‌های زیر ۲۰ خانوار است.

او افزود: هم اکنون  هزار و ۸۷۱  روستا در خراسان جنوبی زیرپوشش گاز طبیعی هستند که معادل بیش از ۹۹.۸ درصد خانوار روستایی استان است.

محمودی بیان کرد: هم‌اکنون ۲ هزار و ۱۰۲ واحد صنعتی و تولیدی در استان زیرپوشش گاز طبیعی قرار دارند و تا پایان سال و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۸۰ واحد صنعتی و تولیدی دیگر به شبکه گاز طبیعی متصل خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اجرای طرح‌های تقویتی شبکه برای رینگ شبکه و استمرار گازرسانی در فصل سرد، گازرسانی به بازارچه مرزی یزدان، بهره‌برداری از سه ساختمان عملیاتی در شهر‌های دیهوک، عشق آباد، آیسک و اشتراک‌پذیری حدود ۱۴ هزار و ۲۰۰ مشترک را از دیگر برنامه‌های شرکت گاز استان در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.

او ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود برای انجام طرح های گازرسانی، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی پیمان‌های عمرانی در استان جذب شود که این حجم نقدینگی در ایجاد اشتغال غیرمستقیم در استان نقش مؤثری دارد.

هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری، بیش از ۹۹.۸ درصد جمعیت روستایی (با احتساب روستا‌های زیر ۲۰ خانوار) و بیش از ۹۸ درصد صنایع خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور