مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: ۳۷۰ پروژه محرومیت‌زدایی با اعتبار ۱۷۴ میلیارد ریال با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفین در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

مهدی هنری روز یکشنبه در نشست خبری که با حضور سردار محمد زهرایی رییس سازمان بسیج سازندگی در بیرجند برگزار شد، از سفر رییس سازمان بسیج مستضعفین و دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران به خراسان جنوبی در ۱۷ آذر ماه خبر داد و گفت: همچنین عملیات اجرایی ۵۲۲ پروژه محرومیت‌زدایی با اعتبار  ۱۹۵ میلیارد ریال به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان آغاز می‌شود.

وی افزود: امسال همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس ۱۵ تا ۲۱ آذر ماه به عنوان هفته اختصاصی خراسان‌ جنوبی در گرامیداشت دفاع مقدس انتخاب شده است.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: پروژه سالن ورزشی روستای افین شهرستان مرزی زیرکوه به نمایندگی از طرح‌های بسیج سازندگی استان افتتاح خواهد شد که برای ساخت این پروژه ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و یک میلیارد تومان سهم بسیج سازندگی بوده است.

وی گفت: سالن ورزشی روستای افین به نام و یاد شهید فخری‌زاده نامگذاری شده و اولین طرح روستایی استان است که به یاد این شهید دانشمند نامگذاری می‌شود.

هنری اظهار داشت: همچنین این طرح از محل تفاهم‌نامه بسیج سازندگی با استانداری خراسان جنوبی که بسیج سازندگی کشور به عنوان معین محرومیت‌زدایی زیرکوه است، تکمیل شده است.

وی عنوان کرد: ۴۵۲ کارگاه اشتغالزایی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال ذیل صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی نیز در استان خراسان جنوبی افتتاح می‌شود.

سال گذشته سازمان بسیج سازندگی کشور به عنوان معین محرومیت‌زدایی شهرستان زیرکوه انتخاب و در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای با استانداری خراسان جنوبی منعقد شد.

احیا و مرمت قنوات، افزایش بهره‌وری آب کشاورزی شامل لوله‌گذاری، کانال انتقال آب، استخر ذخیره آب، سالن ورزشی و زمین‌های ورزشی روباز، انتقال آب شرب، اصلاح و اجرای عملیات آبخیزداری و نمازخانه و مدرسه از جمله پروژه‌های تفاهم شده است.

در حال حاضر چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی معین محرومیت‌زدایی دارند و تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی شهرستان زیرکوه با سازمان بسیج سازندگی به مدت پنج سال برنامه‌ریزی شده است.