پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت هفته “کتاب، کتابخوانی و کتابدار”

✳️به نام خدا

?کتاب، دروازه ای به سوی جهان بی منتهای دانش و معرفت است، راهی برای نفوذ به تجربه ‏های گسترده اهل علم و معرفت که به فرموده ائمه معصومین(ع) ، مطالعه آن، آرامشی جاودانه در پی دارد.
?بی شک ترویج فرهنگ کتابخوانی، به عنوان یکی از بارزترین جلوه‌های فرهنگی، ضرورتی اجتناب ناپذیر در جامعه امروزی است و در استانی مثل خراسان جنوبی با پیشینه غنی ادبی، این اصل از اهمیتی دوچندان برخوردار است.
?بدون تردید توسعه و ترویج این فرهنگ شایسته، همراهی تمامی نهادها و دستگاه های اجرایی و همچنین مشارکت آحاد افراد جامعه را می طلبد، به همین منظور متولیان امور بایستی به مقوله مهم کتاب و کتابخوانی و البته بالا بردن سرانه مطالعه در همه مناطق شهری و روستایی توجهی ویژه داشته باشند.
?اینجانب ضمن تبریک بیست و هشتمین دوره هفته کتاب و فرارسیدن هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار که شعار نیکوی “دانایی؛ مانایی” را برخود دارد، از همت والای همه اهل قلم و اندیشه، نویسندگان، مترجمان، پدیدآورندگان و تلاشگران عرصه نگارش، چاپ و نشر کتاب استان که در ترویج این مسئولیت خطیر از هیچ کوششی فروگذار نیستند، قدردانی می کنم.
?امید که با سیاستگذاری های درست و بجا بتوانیم شاهد نهادینه شدن باور کتابخوانی و تکریم و پاسداشت اهالی کتاب و قلم به ویژه اندیشمندان و صاحبنظران در جامعه باشیم.