#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی با اضافه شدن ۲۲ مورد جدید، به ۲۰۰ نفر رسید.

 نخستین بار است تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی در یک روز از ۲۰ نفر فراتر می‌رود.

تعداد موارد مثبت کرونا در خراسان جنوبی تا دیروز (یکشنبه) ۱۷۸ نفر بود که از این تعداد ۱۳۰ بیمار بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند که در منزل دوره نقاهت خود را می‌گذرانند و ۳۱ بیمار همچنان در بیمارستان‌ها بستری هستند.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته، یک فوتی در شهرستان فردوس به تعداد بیماران فوت شده به علت کرونا افزوده شد و تعداد فوت شدگان در استان به ۱۸ نفر رسید.

سایر فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی هفت نفر در شهرستان بیرجند، ۹ نفر در شهرستان طبس و یک نفر در شهرستان قاینات است.

اولین مورد مثبت کرونا در خراسان جنوبی دهم اسفند امسال اعلام شد و از آن زمان تاکنون روند ابتلا به ویروس کرونا در این استان صعودی بوده است.

با ثبت اولین مورد مثبت کرونا در شهرستان خوسف که دیروز اعلام شد اکنون تمامی ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی درگیر با کرونا هستند.

بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند مرکز اصلی پذیرش و بستری بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا انتخاب شد و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سایر شهرستان‌های استان هم در حال خدمات رسانی هستند.

بنابر اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند تا عصر روز گذشته (یکشنبه) ۶۵ درصد خانوارهای استان از نظر کرونا غربالگری شدند همچنین بیش از ۴۱ هزار نفر به سامانه خوداظهاری salamat.gov.ir مراجعه و پرسشنامه‌ها را پر کردند.

۹ ایستگاه در ورودی و خروجی‌های استان برای پایش و کنترل سلامت مسافران در نظر گرفته شده است و شهرستان‌های بیرجند، طبس، زیرکوه، قاینات و فردوس بیشترین میزان ابتلا را دارند.

با تصمیم ستاد مدیریت کرونا بسیاری از صنوف به جز مشاغلی که نیازهای ضروری مردم را تامین می‌کنند، از دیروز سوم فروردین تعطیل شد و بنابر اعلام معاون استاندار خراسان جنوبی حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی تا ۱۵ فروردین به شرط اینکه خللی در خدمت رسانی به مردم وارد نشود، حداقلی خواهد بود.