معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: استاندار سابق در شرایطی خاص به این استان آمد و با سیاست‌ها و ریل‌گذاری که در استان صورت گرفته، حوزه امنیت، سیاست و اقتصاد تقویت شده است.

ناصر خوش‌خبر روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه استاندار خراسان جنوبی که با حضور “احمد وحیدی” وزیر کشور در سالن فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد اظهار داشت: امروز فرصت بسیار مغتنمی در تاریخ خراسان جنوبی است زیرا فردی که دیروز وعده داد امروز دستاوردهای خود را با حضور رسانه‌ها، نخبگان و مسوولان بیان می‌کند.

وی گفت: آقای ملانوری در شرایطی حضور پیدا کرد که شرایط خاص بود و کشور مبتلا به ویروس منحوس کرونا شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی تلاش‌ها در جهت مقابله با کرونا را یادآور شد و گفت: همگرایی و کمک‌های مومنانه را در این ایام شاهد بودیم و پیروز این میدان، رهنمودهایی است که از طریق نظام و ستاد ملی کرونا ابلاغ و به آن جامه عمل پوشانده می‌شود.

وی افزود: در کنار آن می‌طلبید که حوزه اقتصاد را ویژه ببینیم و در حوزه معیشت هم جلسات تنظیم بازار، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به‌صورت مستمر برگزار شد و اکنون می‌طلبد چرخ‌های تولید برای مقابله با حریم‌ها با شتاب بیشتر بچرخد.

خوش‌خبر به تشکیل ستاد توسعه خاوران از سال گذشته در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: ظرفیت و مزیت‌هایی در استان وجود داشته که این ستاد براساس همین ظرفیت‌ها با اندیشه و فکر استاندار سابق شکل گرفت و شاهد همراهی قشر دانشگاهی در این زمینه بودیم.

وی با بیان اینکه همه نشست‌های ستاد توسعه با حضور شخص استاندار برگزار شد و نشست‌ها نیز در شهرستان‌ها هنوز ادامه دارد اظهار داشت: این ستاد در نوع خود بی‌بدیل بود و برخی استان‌ها از آن الگوبرداری کردند و مورد تایید وزارت کشور هم قرار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تشدید خشکسالی در استان گفت: قرارگاه آب اوایل امسال برای پاسخگویی به نیاز مردم که زندگی و معیشت آنها بر مبنای اقتصاد و دامداری است، تشکیل شد و می‌طلبد که عدالت در توزیع آب رعایت شود.

وی ادامه داد: نوع نگاه عدالت‌خواهانه و توزیع عدالت‌محور در اعتبارات تملک دارایی باعث شد که استاندار چندین جلسه در شهرستان‌ها حضور پیدا کند و از این حیث سفرهای شهرستانی بسیار پر برکت بوده است.

خوش‌خبر گفت: جز صداقت، شفافیت و تلاش چیزی دیگری در ذهن استاندار نبود و هرگز اقدامات سیاسی‌بازی و جناحی از وی دیده نشده است.

وی امنیت، اقتصاد و مدیریت کرونا، توزیع نهاده‌های دامی، شتاب‌بخشی به طرح‌های مسکن، دارو و درمان و افزایش ظرفیت‌های پر اهمیت استان در عرصه‌های مختلف را از جمله محورهای اقدامات دوره مدیریت استاندار سابق خراسان جنوبی برشمرد که هر کدام در جای خود دیده شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با خوشامدگویی به استاندار جدید گفت: برادری از خطه مازندران امروز با شما مردم خراسان جنوبی وعده‌هایی را مطرح و سیاست‌هایی را ترسیم خواهد کرد که انتظار است در راستای منافع ملی و مردمی باشد که بیشترین نقش را در مشارکت سیاسی داشته‌اند.

وی با اشاره به میزان مشارکت مردم در انتخابات اخیر و کسب رتبه اول در کشور افزود: این مشارکت در شرایطی بود که همه گروه‌ها دنبال این بودند تا مردم مایوس شوند اما نقشه‌های آنها نقش بر آب شد زیرا مردم با رای قاطع به آیت الله رییسی که منتسب به این منطقه هستند، ادای احترام کرده و با باورمندی انتخاب کردند.

خوش‌خبر گفت: آنچه در نظام جمهوری اسلامی به عنوان صفت بارز در نظام مردم‌سالاری دینی وجود دارد، دست به دست شدن مسئولیت‌ها و جابه‌جایی قدرت است.

وی اضافه کرد: مرز خراسان جنوبی از لحاظ امنیت سرمایه‌گذاری در کشور حرف اول را می‌زند و علیرغم شرایط بی‌ثبات در کشور افغانستان اما سیاست‌هایی که مدیریت استان در پیش گرفت، باعث شد مرز ماهیرود به عنوان پیشانی این استان در هیچ شرایطی تعطیل نشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: سیاست استان بر این بوده که همه ما تمام تلاش خود را به‌کار گیریم و بهره لازم را از این ظرفیت ببریم لذا ضمن اینکه برخورد با هر تهدید سرلوحه کار قرار داشته، این انسجام درونی همراه با سیاست معین موجب شده در مرزها با فعالیت نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی مرز امنی را در شرق کشور داشته باشیم.

وی اظهار داشت: با سیاست اجرا شده مرزهای دیگر هم بازگشایی شد و دوکوهانه، گلورده و یزدان یکی پس از دیگری با استفاده از ظرفیت تجار و رایزنی‌هایی که شکل گرفت راه‌اندازی شدند لذا این بستر فراهم شد و شاهد بازگشایی مرز یزدان بودیم که مطالبه بخش عظیمی از مردم بوده است.

“احمد وحیدی” وزیر کشور ظهر امروز (دوشنبه) به منظور شرکت در آیین تکریم و معارفه استاندار خراسان جنوبی از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند وارد مرکز این استان شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسوولان این استان قرار گرفت.

“جواد قناعت” که در جلسه چهارشنبه سوم آذر ماه هیات وزیران به عنوان نهمین استاندار خراسان جنوبی رای اعتماد گرفت، امروز (هشتم آذر) با حضور وزیر کشور در بیرجند معرفی شد و رسما آغاز به کار کرد.

همچنین در این آیین از “حمید ملانوری” استاندار سابق خراسان جنوبی که از آبان سال گذشته تاکنون این مسئولیت را برعهده داشت، قدردانی شد.

حمید ملانوری، محمدصادق معتمدیان، محمدمهدی مروج‌الشریعه، سید علی‌اکبر پرویزی و وجه‌الله خدمتگزار از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ سکان استانداری خراسان جنوبی را برعهده داشتند. همچنین سید صولت مرتضوی و قهرمان رشید استانداران خراسان جنوبی از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ در دولت‌های نهم و دهم بودند. ابراهیم رضایی‌بابادی نیز اولین استاندار خراسان جنوبی در سال‌های ۱۳۸۳ و ۸۴ بود.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.