مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری صورت گرفته تا پایان سال جاری در محور بیرجند – زاهدان ۳۰ کیلومتر دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وحید داعی روز پنجشنبه در نشست بررسی و رفع مشکلات پیمانکاران محور بیرجند – زاهدان به منظور تسریع در عملیات اجرایی اظهار داشت: محور بیرجند – زاهدان ۴۵۰ کیلومتر طول دارد که در کریدور جنوب به شمال است و ۲۵۰ کیلومتر از این محور در استان خراسان جنوبی قرار دارد.

وی افزود: تاکنون حدود ۷۰ کیلومتر از این محور دوبانده شده و خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته اکنون کل قطعات موجود در شهرستان نهبندان در بخش باندهای دوم تعیین تکلیف شده و پیمانکاران آن در حال اجرای پروژه هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی امروز از پروژه زیر گذر شهر شوسف و پروژه احداث باند دوم حد فاصل شهر شوسف تا نهبندان هم بازدید کرد.

وی در این بازدید که به منظور آخرین وضعیت اجرایی پروژه انجام شد، اظهار داشت: طول این پروژه ۲۲ کیلومتر است که طبق هدف‌گذاری حدود ۱۰ کیلومتر از این پروژه تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، پس از بازدید امروز مدیرکل راه و شهرسازی از قطعات پروژه احداث باند دوم محور بیرجند – نهبندان و کارگاه‌های پروژه، جلسه‌ای به منظور پیگیری و رفع مشکلات پیمانکاران در جهت تسریع روند اجرایی با حضور فرماندار نهبندان، معاون مدیرکل دفتر فنی استانداری، مشاوران و پیمانکاران محور برگزار شد.