#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: انجمن دندانپزشکی خراسان جنوبی ۳۰۰ ماسک N۹۵ را برای استفاده پرسنل عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند اهدا کرد.

غلامرضا ارجمندی روز سه‌شنبه با قدردانی از این اقدام خیرخواهانه انجمن دندانپزشکی استان افزود: از مردم عزیز و خیرین گرانقدر که تمایل دارند در تامین ملزومات بهداشتی حفاظتی مورد استفاده مدافعان سلامت سهیم باشند، تقاضا می‌شود اقلام اهدایی مدنظر را به معاونت‌های درمان و غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تحویل دهند.

وی با تاکید بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: توصیه می‌شود افراد هر روز قبل از بیرون رفتن از خانه، از ماسک استفاده کنند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: در کشورهایی که مردم ماسک زدن در بیرون از منزل را رعایت کرده‌اند، بررسی‌ها نشان می‌دهد این کار در پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ موثر بوده است.

وی با بیان اینکه هزینه پیشگیری، صرفه‌جویی در هزینه‌های درمانی و به تبع آن کاهش درد و رنج را به دنبال دارد افزود: شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون و استفاده از محلول‌های ضدعفونی کننده نیز برای پیشگیری از کرونا توصیه می‌شود.

بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند از اوایل اسفند ۹۸ به عنوان بیمارستان اصلی پذیرش و بستری بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا در مرکز استان خراسان جنوبی انتخاب و تجهیز شد.