فرماندار بشرویه گفت: زلزله ۵.۴ ریشتری در این شهرستان تاکنون خسارت جانی نداشته اما خسارت‌های مالی از قبیل شکستگی شیشه‌ها و ترک خوردگی برخی دیوارها گزارش شده است.

حسن علیزاده شامگاه سه‌شنبه  افزود: تاکنون ۲ تیم ارزیاب به منطقه وقوع زلزله و نقاط مختلف روستایی شهرستان بشرویه به‌ویژه دورترین نقاط برای بررسی خسارت‌های احتمالی اعزام شدند و در صورت ضرورت افزایش خواهند یافت.

وی بیان کرد: براساس اطلاعات کسب شده از طریق دهیاران و شوراهای روستاهای شهرستان، تاکنون خسارت جانی ناشی از زلزله گزارش نشده است.

فرماندار بشرویه گفت: خسارت‌های مالی از قبیل شکستگی شیشه‌ها و ترک خوردگی برخی دیوارها به‌ویژه در مناطق روستایی گزارش شده است.

وی اضافه کرد: شورای مدیریت بحران در فرمانداری تشکیل شده و به جهت اینکه اطمینان خاطر داشته باشیم تمامی مدارس شهرستان را برای فردا تعطیل اعلام کردیم.

پیش از این مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: گروه‌های ارزیاب به منطقه زلزله‌زده بشرویه اعزام شدند و تاکنون گزارشی از خسارت‌های احتمالی دریافت نشده است.

محمدعلی آخوندی امشب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکیپ‌های مدیریت بحران در حال اعزام به بشرویه و در حالت آماده‌باش هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم اعلام کرد: در پی وقوع این زلزله تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی حادثه به محل اعزام شدند و پایگاه‌های هلال‌احمر در شهرستان‌های طبس، فردوس، سرایان و خوسف به حالت آماده‌باش درآمدند.

محمدعلی کاوسی گفت: هنوز اطلاعات دقیقی از میزان خسارات احتمالی این حادثه در دست نیست و به محض دریافت گزارش‌های ارزیابان، اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

وی بیان کرد: خانه‌های هلال شهرستان بشرویه فعال شده‌اند و تماس با فرمانداری‌ها برقرار است.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۱۷:۴۴ امروز در عمق ۱۱ کیلومتری زمین حوالی بشرویه را لرزاند در شهرستان‌های اطراف نیز احساس شد.

منطقه وقوع زلزله در ۳۳ کیلومتری بشرویه، ۴۱ کیلومتری ارسک و ۴۴ کیلومتری عشق‌آباد طبس ثبت شد.

این زلزله تاکنون ۲ پس‌لرزه داشته که اولی ۲.۶ ریشتر در شهرستان طبس روی داد و دومی به بزرگی چهار ریشتر ساعت ۱۸:۲۸ مجددا بشرویه را لرزاند.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان بشرویه در ۳۰۰ کیلومتری بیرجند است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور