رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از آغاز طرح آب‌رسانی پایدار به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی تا یک ماه آینده خبر داد.

 سردار زهرایی در اختتامیه جشنواره جهادگران خراسان جنوبی گفت: مرحله اول قرارداد آبرسانی به روستا‌های زیر ۲۰ خانوار که قبلا بسته شده در دست اجراست و مرحله دوم آن شامل همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان می‌شود.

وی افزود: این طرح تا یک ماه آینده آغاز می‌شود ودر مدت ۴ سال اجرایی خواهد شد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور همچنین از آغاز طرح آبخیز تا جالیز از فردا در سراسر کشور خبر داد و گفت: خراسان جنوبی در این طرح سهم خوبی دارد.

سردار زهرایی تقویت و تجهیز، توانمندسازی قرارگاههای جهادی و شبکه سازی تخصصی جهادگران را از رویکردهای اصلی امسال بسیج سازی دانست .

وی در ادامه به توطئه های اخیر دشمنان اشاره کرد و افزود: دلیل شکست آمریکا، اسرائیل، منافقین و در فتنه اخیر، طرف بودن با آدمهایی است که قلبشان در تسخیر خداست و عزت و غیرت، عفت و شهامت و درنهایت شهادت را هدف خود می‌دانند، لذا حریف این معادله نمی‌توانند باشند و همیشه شکست عایدی آنهاست.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از شهیدان علی وردی و عجمیان را الگوهای جوانان انقلابی یاد کرد و افزود: این دو شهید والامقام به عنوان یک جهادی تا جان در بدن داشتند، جلوی باطل ایستادند.

فرمانده سپاه انصارالرضای خراسان جنوبی هم در این مراسم رمز موفقیت گروه‌های جهادی را اخلاص و همدلی دانست و گفت: با عزم و ارادت گروه‌ها جهادی همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا ماموریت‌های محوله را به بهترین شکل انجام دهیم
سردار مهدوی با اشاره به خدمات جهادگران در دورترین و صعب العبورترین نقاط استان گفت: این خدماتی که مورد قدردانی رئیس جمهور قرار گرفت، نمونه اش آبرسانی به روستا‌هاست که موجب مهاجرت معکوس شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان گفت: در این جشنواره ۶۳۶ جهادگر ۵ هزار و ۲۰۰ اثر ارسال کردند که ۲۲ اثر رتبه برتر معرفی شد و نفرات برتر هر گروه به جشنواره کشوری راه یافتند.

هنری از تخصصی شدن و دانش بنیان‌شدن گروه‌های جهادی خبر داد و گفت: در یک سال گذشته بیش از ۲۰ هزار جهادگر در قالب هزار و ۹۹۶ اردوی جهادی بیش از ۱۸۵ میلیارد ریال خدمات رسانی کردند.

در این مراسم از ۳ طرح فناورانه جهادگران استان شامل، کیف پزشکی از راه دور، تولید علوفه و دستگاه ارتقا یافته پارچه بافی سنتی رونمایی شد.

تجلیل از ۷۸ جهادگر برتر استان از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور