مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۷۶ کلاس درس کانکسی در استان حذف و سازه امن برای استفاده دانش‌آموزان احداث شده است.

حامد رخسارپور در نشست خبری اظهار کرد: اکنون هیچ مدرسه تمام کانکسی در سطح استان وجود ندارد و تعدادی کلاس درس کانکسی برای مهر امسال حذف شده است.

وی خاطر نشان کرد: سرانه دانش‌آموزی استان به طور میانگین ابتدای دولت سیزدهم ۶.۴۷ و اکنون ۶.۶۸ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز بوده در حالی که سرانه استاندارد ۸.۳۹ و میانگین کشوری ۵.۲۳ است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته ۲۱ سرویس بهداشتی برای مدارس فاقد سرویس ساخته شده عنوان کرد: این پروژه‌ها بالغ بر ۱۵۲ میلیارد ریال هزینه داشته است.

وی همچنین از خرید تجهیزات آموزشی برای ۴۲۰ مدرسه با اعتباری بالغ بر ۶۷۵ میلیارد ریال خبر داد و گفت: ۴۵۰ مدرسه با هزار و ۳۷ کلاس درس هم از ابتدای دولت سیزدهم استانداردسازی شده است.

رخسارپور اظهار کرد: آسفالت محوطه ۱۴۰ مدرسه با متراژ ۲۰۳ هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر ۴۳۰ میلیارد ریال نیز از دیگر عملکرد اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در ۲ سال گذشته بوده است.

وی افزود: ایزوگام ۲۰۱ مدرسه به متراژ ۱۳۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع از ابتدای دولت سیزدهم انجام شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: در ۲ سال گذشته ۳۲۶ کلاس درس با مشارکت خیران و اعتباری بالغ بر هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال احداث شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۶۳ پروژه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در دست احداث در استان وجود دارد که احداث ۴۳۹ کلاس درس به مساحت ۷۹ هزار مترمربع از جمله این طرح‌هاست.

رخسارپور، ادامه داد: مهرماه امسال و با آغاز سال تحصیلی جدید ۵۶ پروژه در قالب ۱۶۵ کلاس درس به مساحت ۱۷ هزار و ۷۰۰ مترمربع افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به استانداردسازی ۹۱۱ کلاس درس و ۶۰۷ فضای جانبی در استان خاطر نشان کرد: برای این پروژه‌ها ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی اظهار کرد: با تأمین تجهیزات سرمایشی و گرمایشی استاندارد، در حال حاضر بخاری نفتی در هیچ مدرسه‌ای از استان نداریم.

 ۷۶ کلاس درس کانکسی در خراسان جنوبی حذف شد

وی با بیان اینکه بیشترین مشکل فضای آموزش در شهرستان بیرجند بود که علت اصلی آن سکونت جمعیت زیادی از شهروندان در روستاهای حاشیه شهر است گفت: در این مناطق با مشارکت بنیاد علوی پروژه‌هایی در دست ساخت است که امیدواریم با تکمیل آن کمبود فضای آموزشی رفع شود.

رخسارپور تاکید کرد: برای جبران کمبود فضای آموزشی لازم است که برخی نهادها به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند که معادن، شرکت‌ها و کارخانه ها در این زمینه وارد میدان شوند.

معاون مشارکت‌های مردمی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی هم گفت: خیرین مدرسه‌ساز در ۱۵ جشنواره گذشته مبلغ چهار هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال برای امر مدرسه‌سازی در استان تعهد کرده‌اند که بیش از ۷۰ درصد آن محقق شده است.

محسن احمدی اظهار کرد: تعهد خیران از ابتدای استان شدن خراسان جنوبی تاکنون هزار و ۸۶۷ مورد بوده که برای احداث ۶۶۷ مدرسه و ۲هزار و ۶۲۱ کلاس درس هزینه شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۸۰۵ خیر مدرسه‌ساز در استان مشارکت می‌کنند و بیست‌ و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز اسفندماه سال جاری یا ابتدای سال ۱۴۰۳ در استان برگزار خواهد شد.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی، عنوان کرد: بیش از ۷۰ درصد مبلغ ریالی پروژه‌ها توسط دولت و ۳۰ درصد توسط خیرین تأمین و هزینه می‌شود.