هنرمندان و فیلم سازان جمهوری اسلامی ایران و سوریه در بستر هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت همکاری خواهند کرد.
ت،یک هیات عالی رتبه هنری و رسانه ای از کشور سوریه به ریاست دکتر احمد ضوا، دستیار وزیر فرهنگ کشور سوریه با حضور در ایران با سیدمحمد حسینی، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، دکتر جلال غفاری قدیر، دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت،احمدرضا درویش نویسنده و کارگردان سرشناس سینمای ایران و دکتر محمدعلی مومنی ها دبیر بخش بین الملل جشنواره دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار که در شهرک سینمایی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار شد، طرفین نسبت به همکاری های مشترک در عرصه تولیدات سینمایی، فیلم های مستند، کوتاه، سریال و که بیان گر مسائل مشترک منطقه و خاورمیانه و محور مقاومت اسلامی است به گفتگو و تبادل نظرپرداختند.
در این دیدار دکتر احمد ضوا بر اهمیت تولید فیلم‌ها و سریال‌های مشترک بین دو کشور تاکید کرد و گفت: بیان واقعیتی را که کشور سوریه و مردم سوریه در جریان جنگ تروریستی که هدف آن محو هویت و نابودی تمدن سوریه بود یک ضرورت است و صنعت فیلم سازی ،نقشی هدفمند در انتقال تصویر واقعی از آنچه در سوریه می گذرد و پیامدهای مختلف ناشی از اقدامات قهری غرب علیه مردم سوریه و در مواجهه و تقابل با رسانه های گمراه کننده غربی دارد.
در ادامه این دیدار سید محمد حسینی مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: در خصوص تولیدات سینمایی در قالب های تولید فیلم های کوتاه، بلند و مستند به ویژه در حوزه مقاومت، تجارب و ظرفیت های خوبی وجود دارد که می توان با تجمیع ظرفیت ها و بهره بردن از امکانات دو کشور تولیدات مناسب و استانداردی را در حوزه سینمای مقاومت تولید کرد.
در این دیدار دکتر جلال غفاری قدیر دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت نیز با بیان اینکه به طور ویژه از هنرمندان سوری برای شرکت در جشنواره فیلم مقاومت که سال آینده در تهران برگزار می شود دعوت می شود گفت:جشنواره فیلم مقاومت به عنوان یک جریان مستمر و پویای فرهنگی هنری در جهان اسلام مطرح است و ظرفیت هایی که در این دیدار ایجاد شده است می تواند منشا ثمرات و برکات بسیارخوبی برای فیلمسازان ایرانی و سوری باشد.
ما در این جشنواره آمادگی کامل داریم تا از تمام ظرفیت های مشترک در جهت تقویت ابعاد بین المللی و تولیدات جهانی سینمایی با موضوع مقاومت حمایت کنیم.
در بخشی از این دیدار هیات سوری از لوکیشن مختلف فیلم ها و سریال های تاریخی ساخته شده و در حال تولید درشهرک سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح بازدیدکردند.
هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح در بخش های اصلی،دفاع مقدس،نسل روایت،روایت قلم،نقد و پژوهش و جهان بدون اسرائیل اسفندماه سال جاری در خلیج فارس برگزار خواهد شد و علاقمندان می توانند تا ۲۳بهمن ۱۴۰۱ آثار خود را از طریق تارنمای جشنواره به نشانی www.iranmff.com ارسال نمایند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور