مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۱۴۹ واحد مسکونی به مددجویان زیر پوشش بهزیستی استان واگذار شد و ۹۲ واحد دیگر در دست ساخت است.

علی عرب نژاد  افزود: ساخت مسکن واحدهای در دست ساخت از محل تفاهم‌نامه همکاری مشترک بهزیستی با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و بسیج سازندگی است که تا پایان سال به متقاضیان واگذار خواهد شد.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۹۶۰ میلیون تومان کمک هزینه ساخت مسکن به جامعه هدف بهزیستی خراسان جنوبی به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی همچنین از وجود ۷۰۰ متقاضی مسکن در بین مددجویان بهزیستی استان خبر داد و گفت: اغلب این متقاضیان در روستاها ساکن هستند و در صورت تامین زمین و تسهیلات ساخت اقدامات دیگر از سوی بهزیستی برای خانه‌دار شدن آنها انجام خواهد شد.

وی در ادامه به حمایت دولت از خانواده‌های چند معلولی اشاره کرد و افزود: تاکنون ۲۱۰ خانواده دارای ۲ معلول فاقد مسکن در این استان شناسایی شده‌اند.

عرب نژاد افزود: از این تعداد ۱۳۱ خانواده ۲ معلولی در مناطق شهری و ۷۹ خانواده در مناطق روستایی ساکن هستند.

وی اظهار داشت: براساس تفاهم‌نامه‌ منعقد شده بین بنیاد مسکن، بهزیستی و بنیاد مستضعفان، برای ساخت مسکن خانواده‌های ۲ معلولی و بیشتر، در مناطق روستایی ۱۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت اعطا می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در مناطق روستایی که بنیاد مسکن زمین داشته باشد برای تامین زمین به این افراد نیز کمک می‌شود ادامه داد: در مناطق شهری نیز با امضا تفاهم‌نامه پنج جانبه بین بهزیستی، بنیاد مسکن، انجمن خیران مسکن‌ساز، سازمان ملی زمین به نمایندگی از راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان نسبت به ساخت مسکن این خانواده‌ها اقدام خواهد شد.

بیش از  ۲۳ هزار و ۶۰۰ معلول در استان خراسان جنوبی شناسایی شدند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۷۷ نفر (در قالب معلولان سرپرست، روانی مزمن، کمک هزینه معیشت و حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی) مستمری بگیر دائم بهزیستی هستند.