۳۴۹ طرح عمرانی و اشتغالزا با اعتبار ۵۲ میلیارد تومان در استان خراسان جنوبی با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به بهره‌برداری رسید

 مهدی هنری  در حاشیه مراسم افتتاح این طرح‌ها که با حضور رئیس بسیج سازندگی کشور در شهرستان قاینات برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز به مناسبت هفته بسیج سازندگی، بهره‌برداری رسمی از ۳۴۹ طرح اشتغالزایی و عمرانی در استان آغاز شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: از این تعداد ۲۲ طرح عمرانی و بقیه طرح‌های اشتغالزا هستند که ۵۲ میلیارد تومان برای اجرای آنها هزینه شده است.

وی بیان کرد: اعتبارات در بخش اشتغال از محل تسهیلات بوده و در بخش عمرانی از اعتبارات مجموعه بسیج سازندگی، اعتبارات ملی و استانی است.

هنری گفت: آسفالت روستای برج محمد شهرستان قاینات به نمایندگی از طرح‌های عمرانی و کارگاه صنایع دستی چوب هم به نمایندگی از طرح‌های اشتغالزایی افتتاح شد.

وی با اشاره به نمایشگاه “اقتصاد به توان مردم” که با حضور مسوول سازمان بسیج سازندگی در شهرستان قاینات افتتاح شد افزود: هدف از راه‌اندازی این نمایشگاه با ۵۳ غرفه، شناسایی و شبکه‌بندی تولیدکنندگان خرد و مشاغل خانگی ذیل صندوق‌های قرض‌الحسنه است تا با نیازسنجی، آموزش، هدایت و راهبری در راستای رفع مشکلات و رونق کسب و کار آنها اقدام شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی از شبکه‌سازی ۵۰۱ کارگاه در قالب سه هزار و ۳۷۰ تولیدکننده در استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: حضور تولیدکنندگان در نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی باعث می‌شود مشکلات آنان را رصد کنیم و ضمن تسهیل‌گری در صدور مجوزها و حمایت‌های لازم برای خود بازاریابی کنند و در ادامه به صورت خودکفا فروش تولیدات روستایی را داشته باشند.

وی بیان کرد: احداث ۱۷ مجتمع آبرسانی برای ۶۹ روستا و ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان از دیگر طرح‌های در دست اجرای بسیج سازندگی در خراسان جنوبی است.

سردار “محمد زهرایی” مسوول سازمان بسیج سازندگی امروز با سفر به شهرستان قاینات در مراسم بهره‌برداری از پروژه آسفالت روستایی، کارگاه صنایع دستی و افتتاح نمایشگاه اقتصاد به توان مردم حضور یافت و از کارگاه دانش‌بنیان تولید سوخت‌های زیستی هم بازدید کرد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور