استاندار خراسان جنوبی گفت: در قالب تلاش‌ها، پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده ذخایر گندم استان غنای بهتری پیدا کرده و سایر کالاهای اساسی در سال گذشته، ابتدای سال و اکنون ذخایر خوب و مطلوبی است.

حمید ملانوری در بازدید از انبارهای ذخیره گندم و کالای اساسی استان افزود: بعضا نگرانی‌هایی در خصوص تامین کالاهای اساسی به‌ویژه گندم، برنج، شکر و روغن به عنوان مایحتاج عمومی مردم در سطح کشور و استان وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به فضای حاکم بر کشور از جمله تحریم‌ها و خشکسالی و مسایل مختلفی که می‌تواند تاثیرگذار باشد تلاش زیادی شد تا کالاهای اساسی مورد نیاز استان به‌موقع و به اندازه کافی تأمین شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: این بازدید به منظور اطلاع از تلاش همکاران، عرض خداقوت و مشاهده میزان ذخایر موجود انجام شد تا اگر مشکل یا کمبودی وجود داشته باشد بتوانیم سریع پیگیری و جبران کنیم.

وی ادامه داد: آنچه مشاهده کردیم اینکه نگرانی‌ها در رابطه با میزان ذخایر گندم برطرف شده و رو به افزایش است.

ملانوری تاکید کرد: در خصوص سایر کالاهای اساسی از قبیل برنج، شکر و روغن نیز جای نگرانی نیست و مردم باید بابت تأمین کالاهای اساسی، خیال شان راحت باشد.

وی یادآور شد: کالاهای اساسی مورد نیاز مردم استان تامین شده و به موقع در بازار عرضه و در اختیارشان قرار می‌گیرد.

در حال حاضر ۶ انبار و سیلوی ذخیره سازی گندم به ظرفیت بیش از ۱۱۰ هزار تن و ۳ انبار مخصوص دپوی کالاهای اساسی به ظرفیت بیش از ۲۵ هزار تن در سطح استان وجود دارد.