آیت الله عبادی گفت: در جنگ رسانه ای دشمن مهمترین مسئله بصیرت است چون بی بصیرتی کاری می کند که افراد جاهل و کم سن و سال ابزار دشمن می شوند و این جهالت خیلی مایه تأسف است.

آیت الله سید علیرضا عبادی امروز شنبه در دوره بصیرت ویژه کارکنان و خانواده های نیروی هوایی(پایگاه هوایی شهید حسینی) که در محل مجتمع غدیر برگزار شد، اظهار کرد: حکمت خدای متعال در مقام خلقت مخلوقات به انسان تعلق گرفت و این را به فرشتگان اعلام کرد آنها براساس محدودیتی که دارند از خداوند پرسیدند که آیا کسی را در زمین قرار می‌دهی که فساد و خونریزی کند؟! خداوند در خطاب به فرشتگان فرمود: «من حقایقی را می‌دانم که شما نمی‌دانید.»

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: انسان عصاره همه عالم خلقت است و با اختیار و با همه ابزار، آن مقام استعدادی را با سعی و تلاش خودش کسب کند.

وی خطاب به کارکنان پایگاه هوایی شهید حسینی در بیرجند گفت: خوش به حال شما که در وسط میدان آزمایش هستید و رهبر این جبهه پیامبران و اوصیای الهی و صالحین هر زمان می باشد و پیروزی نهایی را نیز صالحون رقم خواهند زد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه نفس دشمن درونی انسان است که او را بیچاره می کند، تصریح کرد: باید از خداوند در مقابل این دشمن درونی استمداد جست و با جهاد اکبر به مبارزه با هوای نفس رفت.

جبهه مستکبران، بندگان خدا را به بندگی خود می کشانند

وی به جبهه مستکبران که در طول تاریخ بندگان خدا را به بندگی خود کشیدند اشاره کرد و افزود: از ۲۰۰ سال قبل که به استبدادهای داخلی، استعمار بیرون اضافه شد این درد سخت و آزمایش بزرگ برای بشر چندین برابر شد.

آیت الله عبادی با اشاره به سوابق جنایات و ماهیت وحشی استعمارگران، عنوان کرد: در تاریخ نقل شده که وقتی اروپاییان وارد قاره آمریکا شدند ۶۰ تا ۸۰ میلیون از بومیان آن منطقه را قتل و عام کرده و بر روی قبر آنان حکومت ایالات متحده آمریکا را بنا کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: این استعمارگران عاطفی انسانی ندارند و دشمن انسان هستند و در روزی که ایران ۲۰ میلیون جمعیت داشت و انگلیس‌ها سلطه داشتند قحطی مصنوعی ایجاد کردند که نصف مردم بر اثر گرسنگی، قحطی و بیماری جان دادند.

پشتیبانی از آدم های قالتاق

وی به پشتیبانی استعمارگران از آدم های قالتاق و وحشی اشاره کرد و افزود: همچنان که برای از بین بردن انسان های دانشمند و خوب برنامه های کارشناسی دارند و با کمک منافقان ۱۷ هزار نفر از بهترین های مردم ایران را ترور کردند و جنگ تحمیلی و گروه های تکفیری داعش را برای کشتار مردم به راه انداختند.

آیت الله عبادی بیان کرد: غربی های وحشی بعد از جنگ جهانی در بیش از ۵۰ کشور دخالت نظامی مستقیم و غیرمستقیم داشتند و بر سر ملت‌ها چه بلاهایی که آوردند تا گورهای دسته جمعی کودکان بومی که در امریکا و اروپا کشف شد که متاسفانه کلیسا هم در این کار شریک و توجیه کننده این جنایت ها است.

امام جمعه بیرجند در ادامه گفت: همین ها جنابتکاران و وحشی های غربی هستند که مدعی حقوق بشر هستند و برای به آتش کشیدن ملت ها از بمب هسته ای در ژاپن استفاده کردند.

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حافظ مردم و امنیت کشور

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حافظ مردم و امنیت کشور هستند، گفت: اثر وجودی شما این است که ملت ها امنیت پیدا کند و نفس راحتی از دست مستکبران بکشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: حاج‌قاسم سلیمانی در نامه ای به خانواده‌اش می‌گوید من تصور ندارم که لباس نظامی را برای کشتن انسان‌ها بر تن کنم بلکه من لباس نظامی را پوشیدم تا انسان کُش ها را از روی زمین بردارم، این دیدگاه و مکتب حاج‌قاسم افتخاری برای نیروهای نظامی مکتبی جمهوری اسلامی ایران است.

استبداد لیبرال دموکراسی غرب به هیچ ملتی اجازه آزادی نمی دهد

آیت الله عبادی با بیان اینکه استبداد لیبرال دموکراسی غرب به هیچ ملت و مذهب و کشوری اجازه هیچ گونه تحرک و آزادی نمی دهند، خطاب به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد: جایگاه شما جایگاه مقابله با انسان کش‌ها است؛ که ملاحظه می کنید این وحشی های غربی در دنیا چه می کنند و برای آنان هیچ فرقی نمی کند که ویتنام باشد یا یمن و فلسطین.

وی ادامه داد: کار شما نه تنها در اعمال حفاظت و عزت انسانی عبادت است بلکه در همه کارهای خیر جامعه شریک هستید چون اثر وجودی شما این است منتهی شرط آن اخلاص و قصد قربت است که هر عمل خیری را که شخص انجام دهد و به عنوان وظیفه او شناخته شود و قصد قربت کند عبادت است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اهمیت برقراری امنیت در کشور، تصریح کرد: امیدواریم که با پرده های نفاق و دروغ و فضاهای مجازی و استعماری که امروز بیشتر روی افراد کم سواد و کم تجربه و کم سن و سال اثر سوء می گذارد دوره های بصیرت شما برای همه زیرمجموعه های شما که تحت تربیت شما هستند حداکثر فایده را داشته باشد در جهت مصونیت از اثرپذیری از دشمنی که کارش دروغ و مکر و حیله است.

آیت الله عبادی به دروغ پراکنی رسانه های معاند در حوادث اخیر کشور اشاره کرد و گفت: در جنگ روایت ها و رسانه ای دشمن مهمترین مسئله بصیرت است چون بی بصیرتی کاری می کند که اینها ابزار دشمن می شوند و دشمن از بچه های مسلمان بی بصیرت، داعش می سازد، این جهالت خیلی مایه تأسف است.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور