معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: باغ و عمارت تاریخی شوکت‌آباد بیرجند پس از مرمت و بهسازی تا اول آذر ماه برای استفاده مردم و گردشگران به بهره‌برداری می‌رسد.

 علیرضا عباس‌زاده در جلسه بررسی مشکلات باغ و عمارت شوکت‌آباد و آستان امامزادگان باقریه بیرجند افزود: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نسبت به آماده‌سازی باغ و عمارت شوکت‌آباد شامل مرمت استادسرا، عمارت، سرویس‌های بهداشتی و بخش‌های دیگر اقدام کرده تا از اول آذر ماه این مجموعه به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: درخصوص تامین اعتبار ادامه طرح بهسازی اراضی آستان امامزادگان باقریه (ع) نیز پیگیری‌های لازم توسط دفتر فنی استانداری با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه صورت گیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: به منظور تامین اعتبار لازم برای اراضی مزار شهدای باقریه به همراه ۱۱ بقعه متبرکه در مصوبات سفر دوم رئیس جمهور پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

باغ و عمارت شوکت‌آباد در پنج کیلومتری شرق بیرجند و مسیر بیرجند به زاهدان مربوط به دوران قاجاریه است و یکی از مناطق گردشگری مرکز استان محسوب می‌شود.

اراضی روستای شوکت‌آباد از جمله باغ و عمارت آن موقوفه است و میراث فرهنگی در ابنیه میراثی، نظارت دارد.

استاندار خراسان جنوبی اوایل امسال از مجموعه شوکت‌آباد بازدید و دستورات لازم را برای بهسازی این مجموعه صادر کرد.

همچنین با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، نشست بررسی وضعیت اراضی شهرک فرهیختگان بیرجند برگزار شد و در این نشست با حضور رئیس دانشگاه بیرجند و مدیران ذیربط وضعیت اراضی شهرک فرهیختگان از ابعاد مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نوشته و خبر نگار : احمد کاشانی  دبیر سرویس گردشگری و میراث و ا.حسن پور