نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: در خراسان جنوبی به دلیل کم‌آبی و محصولات کشاورزی خاصی که دارد، بهترین خدمت برای مردم تسهیل در خرید، صدور و فرآوری محصولات کشاورزی است.

 حجت الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی” روز دوشنبه در دیدار “حمید ملانوری” استاندار خراسان جنوبی، معاونان استاندار و جمعی از مدیران ستادی استانداری ضمن تبریک ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: چندی قبل اظهارات بعضی زرشک‌کاران حاکی از این بود که زرشک‌های سال قبل را هنوز دارند و نتوانسته‌اند به فروش برسانند و کیفیت خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: امیدواریم هم نسبت به خرید ذخایر قبلی و هم محصولات فعلی کشاورزان شرایطی فراهم شود که آنها از زحمات خودشان راضی باشند، گاهی تاخیر و تعلل در این امور موجب می‌شود که زحمت را کشاورز می‌کشد اما فرد دیگری سود می‌برد یا هم معطل می‌مانند لذا متاسفانه کیفیت محصول کم می‌شود و هر دو ضرر می‌کنند که ان شاءالله در آینده چنین نخواهد بود.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی اظهار داشت: زعفران و پسته هم همانطور که فرمودید جزو محصولاتی هستند که اگر شرایط فراهم باشد با آب کم می‌شود آن را تولید کرد و امیدواریم تا جایی که امکان دارد تولید این دو محصول توسعه پیدا کند چون محصولاتی که صادراتی و ارزآور است ویژگی خاص و اهمیت بیشتری دارند.

وی با طرح این سوال که آیا شرایط نهاده‌های دامی مورد استفاده دامداران و مرغداران به نسبت گذشته رضایت‌بخش است یا نه؟ گفت: در گذشته مواردی گزارش مستند داشتیم با اینکه نهاده‌ها کم بود و می‌شود گفت قحطی هم بود اما کسانی بودند که با وجود اینکه آمار پرورش مرغ‌شان پایین بود اما سهمیه فوق‌العاده بالایی داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: اطلاعات کافی در این موضوع و شیوه‌ها کار مهمی است که توزیع‌ها به گونه‌ای باشد که افراد خاصی نتوانند سوء‌استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حال حاضر در کشور کارهای خوبی صورت گرفته است و دارای فرصت ذی‌قیمت خوبی هستیم که امیدواریم شرایط بهتری فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: ما از تجربیات بیش از ۴۰ ساله همه به یک نتیجه می‌رسیم و آن اینکه باید کار کرد و کار هم با شناخت اولویت‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: در استان خراسان جنوبی مسئله راه‌آهن، معدن و سرمایه‌گذار با هم گره خورده است و در صورتی می‌توان سرمایه‌گذار را به سرمایه‌گذاری در حوزه معادن استان ترغیب کرد که شرایط فراهم باشد و یکی از شرایط مهم در توسعه فعالیت معادن، مسئله حمل و نقل و ایجاد راه‌آهن است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: فعالیت معادن و حمل و نقل به‌خصوص حمل و نقل ریلی با هم گره خورده و این موضوع برای سرمایه‌گذاری هم که بخواهد برای اینها سرمایه‌گذاری کند، مهم است.

وی اظهار داشت: مسئله حمل و نقل خیلی مهم است و در خیلی جاها ممکن است از کامیون کاری ساخته نباشد یا نرخ کامیون برای سرمایه‌گذار به صرفه نباشد بنابراین این سه مورد به هم گره خورده‌اند.

امام جمعه بیرجند گفت: الحمدلله اقداماتی ولو مقدماتی صورت گرفته و صف طولانی معطلی برای کارشناسی که بخواهد مجوز (بهره‌برداری از معادن) بگیرد، کمتر شده است و امیدواریم در صحنه میدانی و عملی به یک حد مطلوب برسد که وقت و سرمایه سرمایه‌گذار معطل نماند و در میدان عمل برای همه سرمایه‌گذاران عزیز شرایط مساعد شود.

وی بیان کرد: ان شاءالله با شرایطی که پیش آمده و منحصر به ایران هم نیست بلکه شرایط منطقه و بین‌الملل عوض شده و در حال تغییر است و دشمنانی که چند سال قبل می‌گفتند دیگر ۱۳ آبان، ۹ دی و ۲۲ بهمنی نیست، قرائن نشان می‌دهد که خود آنها نخواهند بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: افراد زیادی به نحوی در کشور تلاش می‌کنند که این بسیار ارزشمند است، هم ارزش فیزیکی و هم ارزش معنوی خود را دارد، مردم عزیز ما هم که سختی‌های زیادی تحمل کردند، امیدواریم همه با هم با استفاده از تجربیات تلخ و شیرینی که در این ۴۰ سال داشتیم بتوانیم شیرینی آن را هم ببینیم و شیرینی آن هم در استفاده از تجربه و کارآمدی لازم است.

استاندار خراسان جنوبی امروز به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند دیدار کرد.

تبریک میلاد مسعود پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و ارائه گزارش آخرین اقدامات و مسایل استان از برنامه‌های این دیدار با حضور معاونان استاندار و جمعی از مدیران کل ستادی بود.