#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

?با ۴ مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته در بیماران کرونا فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۹۹۷ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۴۷۰آزمایش شناسایی ۳۲۴ بیمار کرونایی جدید در خراسان جنوبیتشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۱۶۷بیمار جدید شامل ۴۶ بستری و ۱۲۱مورد سرپایی، شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۴۴مورد از بیرجند، ۲۹مورد از قائنات، ۲۸مورد از زیرکوه، ۲۶مورد از طبس، ۱۲مورد از نهبندان، ۱۰مورد از فرودس، ۵مورد از سرایان،  ۵مورد از درمیان، ۴مورد از سربیشه و ۴مورد از خوسف بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین از ۶۰۸تست سریع کرونا ۱۵۷بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

وی افزود: با ۴مورد فوتی جدید در شبانه روز گذشته در بیماران کرونا فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۹۹۷نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۴۵۹بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۲۸۶نفر کرونا مثبتند.

مهدی زاده گفت: از این تعداد ۲۶نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۴نفر نامساعد است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۱۱۳بیمار با علائم تنفسی در بیمارستانهای استان پذیرش شدند که در همین مدت ۹۴بیمار شامل ۵۵ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تا کنون ۲۴هزار و ۵۵۷بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

به گفته وی تا روز گذشته ۷۱هزار و ۳۲۰تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۵هزار و ۸۴۰بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

مهدی زاده افزود:همچنین در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان تا امروز ۱۶۰هزار و ۹۲۰نفر واکسن نوبت اول و ۳۵هزار ۹۴۴نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.