مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از بهره برداری ۶کیلومتر دیگر از قطعه دوم پروژه باند دوم جاده بیرجند- قاین تا نیمه مرداد خبر داد.

داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در بازدید استاندار خراسان جنوبی از پروژه بیرجند- قاین گفت: از سال ۸۹ تا ۹۸، حدود ۴۸ کیلومتر از این جاده دوبانده شده و در سال ۹۹، بیست و پنج کیلومتر دیگر عملیات آن انجام شده است.

او افزود: در قطعه ۲ این پروژه کار نصب نیوجرسی در حال انجام است که برای هر کیلومتر از این قطعه، یک و نیم میلیارد تومان هزینه نیوجرسی نیاز است.

داعی گفت: ۶ کیلومتر از مجموع ۸ کیلومتر قطعه دو، تا نیمه مرداد به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: ۲ کیلومتر دیگر این قطعه نیز با تلاش هایی که صورت خواهد گرفت ، تا پایان شهریور ماه زیربار ترافیک می رود.

او بیان کرد: در اینجا مشکل کمبود آب داریم که برای اجرای پروژه نیاز است آب موجود باشد و در حال حاضر بسیاری از غلتک ها به همین دلیل غیر فعال اند.

ملانوری استاندار خراسان جنوبی در خصوص رفع مشکل آب پروژه گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان، نیاز خود را به آب منطقه ای اعلام کند تا از طریق چاه های همجوار با پروژه، تأمین آب صورت گیرد.

داعی مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص اعتبار این پروژه بیان کرد: پارسال، ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای این پروژه جذب شد و در این مدت مجموعا ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تزریق شد.