#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

تولید برق خورشیدی، تا کنون برای ۵۱۲ خانوار در خراسان جنوبی منبع درآمد ایجاد کرده است.

 مجری طرح کاهش تلفات و انرژی‌های نو شرکت توزیع برق استان گفت: ۵۱۲کسب درآمد برای ۵۱۲ خانوار خراسان جنوبی با تولید برق خورشیدی نیروگاه برق خورشیدی خانگی با مجموع ظرفیت ۵.۳۴ مگاوات در روستاها و شهرهای استان در حال بهره برداری هستند که از این تعداد ۶۱ نیروگاه در یک سال گذشته به شبکه سراسری متصل شده است.

پوزشی افزود: نیروگاه‌های خانگی یا کوچک مقیاس استان در یک سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان درآمد با تولید ۹ هزار و ۱۳۷ مگاوات ساعت برق کسب کرده اند که به مالکین این نیروگاه‌ها پرداخت شده است.

 

  • وی با بیان اینکه انرژی تولید شده از نیروگاه‌های خورشیدی می‌تواند در ایام تابستان که کمبود تولید در بخش نیروگاه برقابی محسوس است، به تولید برق استان و کشور کمک کند گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان به نیابت از سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر (ساتبا) آمادگی انعقاد قرارداد ۲۰ ساله خرید تضمینی برق برای مشترکینی که علاقه‌مند به نصب این نیروگاه‌ها هستند را دارد.

نکته حائز اهمیت در تولید برق خورشیدی کاهش مصرف آب و گاز و افزایش تاثیرات مثبت زیست محیطی آن است که به گفته مجری طرح کاهش تلفات و انرژی‌های نو شرکت توزیع برق استان از آغاز تولید برق خورشیدی در استان از ۵ سال گذشته تا کنون، در مصرف آب ۵ میلیون لیتر و در مصرف گاز ۶.۵ میلیون متر مکعب صرفه جویی شده و همچنین از انتشار ۱۴.۸ هزار تن گاز دی اکسید کربن جلوگیری شده است.