معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای هر کرسی بهارستان از چهار حوزه انتخابیه استان، حدود ۳۰ نفر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

سید محمد رضا طالبی  در مراسم تکریم فرماندار و معارفه سرپرست فرمانداری نهبندان، اظهار کرد: تا این لحظه با احتساب ۱۱۵ متقاضی تأیید صلاحیت شده و احتمال افزایش این آمار، برای هر کرسی مجلس شورای اسلامی از استان، حدود ۳۰ نفر به رقابت خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: با احتمال افزایش آمار نامزدهای تأیید صلاحیت شده، شاهد رقابت بی‌نظیری در استان خواهیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: دشمنان از ابتدای انقلاب به دنبال ضربه زدن به ایران و تغییر نظام بودند و اکنون می‌گویند ما به دنبال تغییر رفتارها هستیم که اینگونه نیست.

وی با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات در دوران هشت سال جنگ تحمیلی، افزود: مردم با تمام توان خود در مقابل دشمن سینه سپر کردند و در این جنگ تمام عیار دشمن که همه امکانات خود را به عراق می‌دادند، ما با اعتقادات خود پیروز میدان جنگ شدیم.

طالبی با بیان اینکه در دوران جنگ برکات زیادی نصیب انقلاب و ایران شد، تصریح کرد: ما یاد گرفتیم روی پای خود بایستیم و در شرایط تحریم‌های ظالمانه و سخت دشمن رتبه‌های نخست دنیا را در برخی موارد کسب کنیم.

وی با اشاره به مأیوس شدن دشمن در جنگ سخت هشت ساله، گفت: در دهه ۷۰ دشمن به سمت جنگ فرهنگی نرم افزاری از طریق ابزارهای مختلف حرکت کرد که مقام معظم رهبری هم تأکید کردند مردم و مسئولان مراقب شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: دشمن اکنون در خانه‌های ما نفوذ کرده چرا که موضوعات ضد فرهنگی را از طریق فضای مجازی به فکر و اندیشه جوان و نوجوان ما القا می‌کند که باید مراقبت کنیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری خردادماه امسال در سالروز رحلت امام خمینی (ره) فرمودند دشمن از همین الان توپخانه خود را به سمت انتخابات روشن کرده و در آن زمان تذکرات انتخاباتی توسط بالاترین مقام کشور ارائه شده است.

طالبی گفت: در دهه ۸۰ دشمن به سمت خرابکاری در زیرساخت‌ها و ترور دانشمندان رفت تا جلوی پیشرفت‌های ایران را بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه دشمن در دهه ۹۰ جنگ ترکیبی تمام عیار را علیه نظام شروع کرده است، افزود: جنگ ترکیبی شامل جنگ نرم، نیمه سخت، تجهیز گروهک‌ها در خارج از مرزها و تحریک آنها به تعرض به مرزهاست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: جاسوس‌های دشمن هم اکنون هم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: اکنون با تلاش نیروهای امنیتی، امنیت ما برقرار است اما تهدیدات بالقوه از سوی دشمن ادامه دارد لذا باید مراقبت کنیم و خیال ما خیلی راحت نباشد.

طالبی با اشاره به اینکه موضوع سلامت انتخابات به مجریان مربوطه برمی‌گردد، اظهار کرد: قانون جامعی برای انتخابات ابلاغ شده که باید توسط مجریان انتخابات تمکین شود چرا که قانون باید شاخصه اصلی در سلامت انتخابات باشد.

وی گفت: بر اساس ماده ۱۹ قانون کیفری مسئولان باید موضوع بیطرفی از کاندیدا را در خصوص انتخابات رعایت کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس ماده ۱۳ قانون انتخابات، تمام امکاناتی که در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار دارد، باید در خدمت اجرای انتخابات باشد.

وی با بیان اینکه تمام مدیران ما انقلابی و دلسوز نظام هستند و همه پای کار انتخابات خواهند بود، گفت: دشمن به دنبال کاهش مشارکت مردم و زیر سؤال بردن امنیت و سلامت انتخابات است.

طالبی بیان کرد: مردم ایران در انتخابات‌ها همیشه پر شور حاضر شده‌اند و کوتاهی مدیران را به حساب نظام نمی‌گذارند.

۳۰ نفر برای هر کرسی بهارستان در خراسان جنوبی رقابت می‌کنند

در این جلسه از خدمات “ابوالفضل ایروانی” فرماندار سابق قدردانی و “مهدی مرادی” با حکم استاندار خراسان جنوبی به عنوان سرپرست فرمانداری نهبندان معرفی شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور