فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی برای ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد و گفت: از ایده‌ها و طرح‌های صاحبنظران در زمینه‌های گوناگون استقبال می‌کنیم.

سردار علی قاسمی روز دوشنبه در نشست با مدیرکل و معاونان صدا و سیمای خراسان جنوبی که با هدف برنامه‌ریزی و بررسی برنامه‌های پیشنهادی در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سردار سلیمانی و دکتر محسن فخری زاده، گفت: هدف از برگزاری این جلسات هم‌افزایی و دریافت پیشنهادات، نظرات و طرح‌ها همچنین اعلام آمادگی همکاری اقشار بسیج با مجموعه برنامه‌سازان رادیو و تلویزیون و هنرمندان است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اولین سالگرد سردار دل‌ها در سال جاری گفت: اقشار بسیج از طرح‌ها و پیشنهادات صاحبنظران و نخبگان در راستای ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی استقبال می‌کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی به برگزاری مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: امسال برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در ۲ مرحله برنامه‌ریزی شد که مرحله نخست آن در هفته دفاع مقدس در سطح نیروهای مسلح و سایر نهادهای مرتبط فرهنگی بود و مرحله دوم آن در سطح بسیج و سپاه برنامه‌ریزی شد که از ۱۶ تا ۲۱ آذر ماه جاری با همکاری صدا و سیما و سایر اقشار بسیج به اجرا درآمد.

وی افزود: انتظار است کارگروه مشترک بسیج و صدا و سیما به طور ویژه اقدامات لازم به منظور اطلاع‌رسانی، تولید محتوا و انعکاس آن در بسترهای رادیو، تلویزیون و فضای مجازی در راستای برنامه‌های پیش بینی شده در دهه بصیرت و مراسم اولین سالگرد سردار حاج قاسم سلیمانی در استان را انجام دهند.

سردار قاسمی همچنین به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در چارچوب این طرح برای مبارزه با کرونا و با همکاری بسیجیان اقدامات گسترده‌ای در دهستان‌ها، بخش‌ها و شهرهای استان در حال انجام است.

وی اظهار داشت: مردم خراسان جنوبی در مراحل اجرای رزمایش کمک‌های مومنانه نیز پشتیبانی و همکاری‌های بسیار ارزشمندی داشته‌اند.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.