استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم در فضای آرام، سالم و با نشاط سیاسی حضور حماسی و حداکثری خواهند داشت و مثل همیشه باعث یاس و ناامیدی دشمن خواهند شد.

 حمید ملانوری روز چهارشنبه در آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهر باغستان شهرستان فردوس افزود: امیدواریم با تلاش حوزه‌های اجرا، نظارت، بازرسی و امنیتی و مشارکت حداکثری مردم فضای سالم، امن و پرشور را در انتخابات شاهد باشیم.

وی اظهار داشت: انتخابات ۲۸ خرداد به عنوان همایش سیاسی بزرگ را پیش رو داریم تا بتوانیم در ادامه حرکت‌های بزرگ ملت قهرمان ایران و حماسه‌سازی‌های بزرگ و افتخاراتی که کسب کردند، برگ زرین دیگری به تاریخ انقلاب اضافه شود.

استاندار خراسان جنوبی از انتخابات به عنوان نماد مردم‌سالاری دینی، حضور و مشارکت مردم و استقرار شایسته‌سالاری یاد کرد و گفت: انتخابات به جهت تحکیم پایه‌های نظام اسلامی و انقلابی در کشور ما بسیار با ارزش و با اهمیت است که با حضور گسترده مردم در صحنه تحقق می‌یابد.

وی گفت: در تاکیدات مقام معظم رهبری همواره شنیده‌ایم که اهمیت تعیین سرنوشت در انتخابات باعث می‌شود که در این حوزه بی‌تفاوت نباشیم.

ملانوری افزود: انتخابات دو امر مهم را دنبال می‌کند و یکی انتخاب افراد اصلح برای منصب ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستاست و دیگری تعیین رویه‌ای برای سرنوشت و رقم خوردن آینده کشور است.

وی گفت: افراد برای ریاست جمهوری و شوراها انتخاب می‌شوند و بعد از اتمام دوره می‌روند اما سرنوشت کشور باید درست رقم بخورد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: سرنوشت کشور صرفا برگزاری انتخابات نیست و وابسته به خیلی از مسائل است که بخشی از آن نگاه بین‌المللی به حضور مردم در انتخابات و پشتیبانی از نظام، رهبری و انقلاب و توجه به تعصبات و ارزش‌هایی است که به آن اعتقاد داریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شهر باغستان یک سال است که از شهر شدن آن می‌گذرد و فصل جدیدی را برای توسعه و آبادانی با دروازه فرهنگ و از مسیر فرهنگ و علم آغاز کرده است.

ملانوری تصریح کرد: هیچ چیزی بالاتر از توسعه و افزایش فرهنگ و آگاهی و بینش مردم نیست و سنگ بنای توسعه باید از این دریچه و زاویه دیده شود.

وی گفت: با توجه به انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری نباید برای برنامه‌ریزی و توجه به شعار سال “تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی را فقط در مسیر واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی ببینید بلکه مهمتر از آن تولید علم و دانش و محصولات علمی و فرهنگی بیشتر از همه می‌تواند به ما کمک کند تا در مسیر توسعه قرار گرفته و بهره‌مندی ما را از منابع موجود بیشتر کند و رفاه بیشتری را برای ما رقم بزند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی افزود: هرچه امکانات و توسعه ایجاد کنیم اما نتوانیم در کنار آن فرهنگ و دانش را رشد بدهیم، موفق عمل نکرده‌ایم.

وی تصریح کرد: اگر شهر فرهنگ شهروندی به خود نبیند هر گونه خدمات و امکاناتی که ایجاد کنیم بی‌ثمر است بنابراین اصالت بر رشد فرهنگی و رشد بینش و آگاهی مردم در حوزه‌های مختلف است.

ملانوری گفت: ایجاد فضایی مثل کتابخانه سنگ‌بنای حرکت منطقه به سمت رشد آگاهی مردم است به شرط اینکه مدیران و برنامه‌ریزان حوزه مطالعه و کتاب و کتابخوانی بتوانند در مسیر درست و در قالب برنامه درست از این فضاها بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: احداث این کتابخانه نه فقط به عنوان فضای نگهداری کتاب و امانت بردن، راه‌اندازی و افتتاح شد بلکه دلیل عمده این است که بتوانیم سنگ بنای ایجاد فرهنگ رویه و رفتار درست را ایجاد کنیم و بهانه‌ای برای رشد علم و آگاهی مردم است.

کتابخانه عمومی شهر باغستان با ۷۶۰ متر زمین و ۱۲۰ متر زیر بنا با اعتبار ۳۴۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی و کمک خیرین شهرستان فردوس به بهره‌برداری رسید.

این کتابخانه جمعیت ۲ هزار و ۷۰۴ نفری شهر باغستان را پوشش می‌دهد.

استاندار خراسان جنوبی امروز (چهارشنبه) در آغاز دومین دور از سفرهای شهرستانی خود با استقبال امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان وارد فردوس شد و بدو ورود به این شهرستان به مقام شامخ شهدای شهر باغستان ادای احترام کرد.

تجدید میثاق با شهدا، دیدار با خانواده شهید محمودی، افتتاح کتابخانه عمومی باغستان، حضور در شورای اداری و نیز نشست کاری با فرماندار، بخشداران و معاونان فرماندار از جمله برنامه‌های استاندار در این سفر یک روزه است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان فردوس در ۲۰۰ کیلومتری بیرجند است.