مدیر کانون‌های خدمت رضوی خراسان‌ جنوبی گفت: ۲ کاروان خدام رضوی همزمان با دهه کرامت در تمامی شهرستان‌های این استان حضور می‌یابند.

محمدعلی ابراهیمی  افزود: این کاروان‌ها از سوم خرداد با همراه داشتن پرچم بارگاه امام رضا (ع) وارد خراسان جنوبی می‌شوند و تا دهم خرداد با حضور آنان جشن‌های زیر سایه خورشید برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: ۵۰۰ عنوان برنامه با حضور کاروان‌ زیر سایه خورشید در استان برگزار خواهد شد که دیدار با خانواده شهدا، عیادت از بیماران، توزیع بسته‌های متبرک رضوی، خطبه عقد رضوی، ویژه برنامه مادرانه، جشن دختران آفتاب و جشنواره رویش در دانشگاه بیرجند از جمله برنامه‌های دهه کرامت با حضور خادمان بارگاه رضوی است.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی خراسان‌ جنوبی با اشاره به برگزاری برنامه شکوه مادری و تقدیر از مادران زیر ۴۰ سال و دارای سه فرزند و فعال اجتماعی در روز گذشته گفت: همچنین مراسم تقدیر از زنان کارآفرین در استان به مناسبت دهه کرامت برگزار شد.

وی اهتزاز پرچم حرم مطهر امام رضا (ع) بر فراز شهر بیرجند، افتتاح سه کانون خادمیاری رضوی، برگزاری همایش پیاده‌روی، اردوهای جهادی و برپایی میز خدمت توسط کانون‌های ۱۷ گانه رضوی، ایستگاه صلواتی، برگزاری مسابقات ورزشی و باستانی، اطعام رضوی و مسابقات کتابخوانی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

ابراهیمی گفت: همچنین به مناسبت دهه کرامت هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی هر کدام به ارزش ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان در استان توزیع خواهد شد.

وی اضافه کرد: ایجاد امید در بین مردم، توانمندسازی جامعه هدف، هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها و جذب مشارکت‌های مردمی هدف اصلی از اجرای برنامه‌های مختلف کانون‌های خدمت رضوی است اما هدف اصلی از اجرای برنامه‌های ما در استان ایجاد حال و هوایی امام رضایی در جامعه است.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی خراسان‌ جنوبی گفت: تاکنون به تمامی تماس‌ها، نامه‌ها و درخواست‌های مردم استان به کانون‌ها، بارگاه مطهر رضوی و تحویلی به استان پاسخ داده‌ایم و خراسان جنوبی در این خصوص در سطح کشور پیشتاز است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت‌های این مجموعه در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: ارزش کل خدمات کانون‌های ۱۷ گانه رضوی در استان ۳۰ میلیارد تومان در سال گذشته بوده و این خدمات در زمینه تامین بسته معیشتی، درمانی، جهیزیه، فرهنگی، آموزشی و اجتماعی بوده است.

ابراهیمی با بیان اینکه در طول سال برنامه‌های مستمری از جمله اقدامات فرهنگی، زیارت، مشاوره‌ای، خدمات‌رسانی، وقف و نذر را دنبال می‌کنیم گفت: درخصوص وقف و نذر اقداماتی از جمله تامین جهیزیه در راستای ترویج ازدواج آسان، تامین و توزیع بسته معیشتی و اطعام دنبال می‌شود که ۱۶ فروردین امسال با همکاری قرارگاه شهید ناصری، ۱۰۰ سری جهیزیه را در سطح استان توزیع کردیم.

وی با اشاره به اقدامات بهداشتی و درمانی کانون‌ سلامت خدمت رضوی در استان گفت: در حال حاضر در شهرهای زهان و دیهوک، خادمیاران رضوی در زمینه بهداشت و درمان فعالیت دارند و اسفند سال گذشته هم به ۶۰۰ نفر در روستای چاهداشی نهبندان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شد.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی خراسان‌ جنوبی عنوان کرد: ترویج فرهنگ وقف و نذر به صورت مداوم دنبال می‌شود و سال گذشته چهار فقره وقف برای آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی به ثبت رسید همچنین هزار و ۵۰۰ راس گوسفند توسط مردم نذر امام رضا (ع) شد و ۳۰۰ راس گوسفند هم از حرم مطهر رضوی اختصاص یافت که در قالب بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در اول ذی‌القعده (۳۱ اردیبهشت امسال) تا سالروز ولادت امام رضا (ع) دهه کرامت نام دارد و برنامه‌های این دهه در سال ۱۴۰۲ با شعار محوری «خدمت کریمانه؛ همدلی، امیدآفرینی» تا دهم خرداد ادامه دارد.