فرماندار زیرکوه گفت: همزمان با هفته دولت امسال ۱۱۴ پروژه عمرانی، خدماتی و تولیدی با اعتبار ۵۶۴ میلیارد و ۸۹۴ میلیون ریال در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدحسین عربشاهی  افزود: از مجموع اعتبار هزینه شده، ۳۵ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال از محل منابع ملی، ۶۱ میلیارد و ۳۲۳ میلیون ریال استانی و ۳۸۷ میلیارد و ۲۵۷ میلیون ریال از محل ۲ درصد سهمیه نفت تامین شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۲۰ پروژه در این شهرستان در هفته دولت افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود گفت: از مجموع این پروژه‌ها، ۱۱۴ پروژه آماده افتتاح است که ۹۵ پروژه در مناطق روستایی و مابقی شهری است.

فرماندار زیرکوه میزان سرمایه‌گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی را ۳۸ میلیارد و ۲۷۵ میلیون ریال در این پروژه‌ها اعلام کرد و افزود: همچنین از سایر منابع ۴۱ میلیارد و ۹۹۹ میلیون ریال برای پروژه‌های قابل افتتاح هفته دولت در شهرستان هزینه شده است.

عربشاهی با بیان اینکه عملیات اجرایی ۶ پروژه در شهرستان هفته دولت آغاز می‌شود تصریح کرد: در نخستین روز از هفته دولت پروژه نهضت تبدیل سیم به کابل خودنگهدارنده به طول ۱۰ کیلومتر با اعتبار ۲ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد.

وی اضافه کرد: کلنگ‌زنی پروژه ۳۸ واحدی شهر حاجی‌آباد با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  از دیگر پروژه‌ها است که پیش بینی شد در بازه زمانی ۲۰ ماهه تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

فرماندار زیرکوه از افتتاح پروژه ۳۵ واحد مسکونی شهر حاجی‌آباد خبر داد و گفت: از محل تسهیلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای این پروژه ۳۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به مجتمع ۳۵ واحدی شهر حاجی‌آباد را از دیگر پروژه‌های هفته دولت در شهرستان برشمرد و افزود: برای این پروژه به طول ۶۰۰ مترمربع شبکه توزیع، ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

عربشاهی اظهار داشت: بهره‌برداری از یک دستگاه پست عمومی و شبکه فشار ضعیف با اعتبار ۱۳۰ میلیون تومان،  زیرسازی و آسفالت معابر شهر حاجی آباد با اعتبار۴۰۰ میلیون تومان از دیگر پروژه‌های شاخص شهرستان در هفته دولت است.

زیرکوه یکی از چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی است که در مجاورت کشور افغانستان قرار دارد.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

دوم تا هشتم شهریور (سالروز انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقان و شهادت شهیدان رجایی و باهنر در سال ۱۳۶۰) هفته دولت نام دارد.

هفته دولت امسال یک هزار و ۵۱۵ پروژه یا طرح با اعتباری بیش از چهار هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان در خراسان جنوبی افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد یک هزار و ۸۰ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی ۴۳۵ پروژه نیز در مناطق شهری و روستایی استان نیز آغاز می‌شود.