مدیرکل دفتر استاندار خراسان‌ جنوبی گفت: سالن همایش و فرهنگسرای شهر بیرجند به عنوان بزرگترین فرهنگسرای شرق کشور فردا (چهارشنبه) به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور معاون اول رییس جمهوری افتتاح می‌شود.

“احمد محبی” روز سه‌شنبه اعلام کرد: فردا چهارشنبه و در آستانه نهم اردیبهشت روز شوراها، فرهنگسرای شهرداری بیرجند به عنوان بزرگترین فرهنگسرای شرق کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: مراسم افتتاح این پروژه به صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور “اسحاق جهانگیری” معاون اول رییس جمهوری برگزار می‌شود و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، وزیر کشور و معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور نیز در این مراسم حضور دارند.

مدیرکل دفتر استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: استاندار برای حضور مهمانان کشوری به ویژه معاون اول رییس جمهوری و وزیر کشور در این مراسم، پیگیری‌هایی انجام داد و شیوع کرونا و محدودیت‌هایی که رقم خورد، مانع حضور فیزیکی این بزرگواران در مراسم افتتاح پروژه شد.

وی گفت: این مراسم ساعت ۱۶ فردا – چهارشنبه هشتم اردیبهشت – در محل پروژه فرهنگسرای شهر برگزار می‌شود.

اجرای پروژه سالن همایش و فرهنگسرای شهر بیرجند از سال ۹۶ به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و شاخص‌ترین اقدام و زیرساخت فرهنگی در خراسان جنوبی است.

۴۲ میلیارد تومان برای این پروژه با مساحت ۲۰ هزار متر مربع و زیربنای ۶ هزار متر مربع اختصاص یافته و سالن همایش ۲ هزار نفری به عنوان بزرگترین سالن همایش استان، معرفی نمود و آموزش کارهای هنری، تئاتر، طراحی و نقاشی و احداث آمفی تئاتر روباز از کاربری‌های تعریف شده در این طرح مهم فرهنگی مرکز استان است.

بنابر اعلام شهرداری بیرجند در ساخت این فرهنگسرا از با کیفیت‌ترین مصالح استفاده شده و جزو ۱۰ سالن همایش برتر کشور است.