#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: شناسایی و پشتیبانی از کانون‌های مردمی که برای فرهنگ و هنر انقلاب تلاش و مجاهدت می‌کنند یکی از سیاست‌های حوزه هنری در کشور است.

محمدمهدی دادمان روز چهارشنبه در دیدار با حجت‌ الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: این مهم تحت یک برنامه کلی اولویت‌بندی شده و برنامه‌ها جلو برده می‌شود البته نواقص و ایراداتی هم وجود دارد که باید به خودمان تذکر داده و تذکرات دیگران را هم بشنویم.

وی با اشاره به اینکه سه نکته مهم در حوزه هنری مورد توجه قرار گرفته است بیان کرد: ابتدا اینکه با تعبیر فراتهران، ظرفیت‌های حوزه هنری را به بیرون از مرکز متوجه کنیم چون بسیاری از استعدادها و ظرفیت‌های هنری و فرهنگی انقلاب بیرون از مرکز کشور قرار دارند.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی ادامه داد: دوم اینکه تلاش کردیم حرکت و جریان انقلابی در حوزه هنری وزن بیشتری بگیرد، ایده‌ها، رویکردها، جریان و بدنه انقلابی ارتباط‌گیری بیشتری با حوزه هنری پیدا کند و این حوزه را پایگاه خود بداند.

وی شناسایی و پشتیبانی از کانون‌های مردمی هنر انقلاب را سومین اولویت حوزه هنری دانست و اظهار داشت: تلاش ما بر احیای این رویکردها است در کنار آنچه سرمایه معنوی و داشته‌های بزرگ حوزه هنری انقلاب اسلامی و همه این سال‌ها مورد توجه و تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است.

دادمان تاکید کرد: توجه به فرهنگ و ادبیات پایداری، ادبیات انقلاب و ادبیات دفاع مقدس که جریان گسترده‌ای در کشور نیز شکل گرفته، از جمله مهمترین این رویکردها است.

وی افزود: البته با نقطه مطلوب فاصله داریم و عزم و همت ما باید چندین برابر باشد تا شاید گوشه‌ای از این بار برداشته شود.