مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون سه هزار و ۸۲۰ طرح با پرداخت ۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات و اشتغالزایی ۲ هزار و ۲۵۰ نفر مرتبط با حوزه بانوان استان مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته است.

محمد زنگنه ا افزود: در این ارتباط در حوزه کشاورزی و دامداری، به ۳۴۵ طرح، مبلغ ۷۹ میلیارد ریال تسهیلات با اشتغالزایی ۳۶۵ نفر زن در این مدت پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه صنعت، معدن و تجارت تعداد ۵۲۰ طرح با مبلغ ۷۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۵۲ نفر و در حوزه خدمات و صنایع دستی و صنوف ۷۰۰ طرح با مبلغ ۸۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۷۸۵ نفر نیز برای زنان استان پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی از پرداخت ۲ هزار و ۱۶ طرح به مبلغ ۸۹ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه ازدواج، ضروری و رفاهی زنان استان خبر داد و گفت: همچنین در حوزه صنادیق خرد محلی بانوان تعداد ۲۲۹ صندوق با ۴۱ مبلغ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۵۰ نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند.

وی اظهار داشت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون در حوزه تفاهم نامه با استانداری خراسان جنوبی، ۱۰ طرح با مبلغ یکهزار و ۱۵۰ میلیون ریال و اشتغال ۱۰ نفر در استان محقق شده است.

زنگنه عنوان کرد: صندوق کارآفرینی امید به عنوان یک نهاد تخصصی فعال در حوزه تأمین مالی خرد و حمایت از ایجاد و توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک، بخشی از اعتبارات ابلاغی سال جاری را در راستای حمایت از اشتغال پایدار بانوان در قالب پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: این تسهیلات در سرفصل های مشاغل خانگی، خویش فرمایی، کارفرمایی، صندوق خرد محلی و طرح های مشارکتی از محل منابع داخلی اختصاص داده خواهد شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین صندوق کارآفرینی امید در راستای رونق و توسعه کسب و کارهای کوچک و پایداری اشتغال های خرد و مشاغل خانگی و حفظ و افزایش ظرفیت های واحدهای شغلی تولیدی و خدماتی نسبت به اعطای تسهیلات به بانوان اقدام می کند.

وی ادامه داد: این صندوق برای ارتقای کیفیت و کمیت محصول یا خدمات واحدهای کسب و کار با بهره مندی از منابع مردمی در قالب طرح های سپرده گذاری نیز نسبت به اعطای تسهیلات قرض الحسنه به بانوان اقدام کرده است.

زنگنه یادآور شد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، پارسال ۲۴۹ طرح مربوط به بانوان متقاضی اشتغال در استان پرداخت شد.

وی افزود: این تسهیلات به مبلغ ۹۱ میلیارد ریال برای ایجاد و توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک در مناطق روستایی و عشایری پرداخت شد که زمینه اشتغال ۳۵۵ نفر را به طور مستقیم فراهم آورده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی تاکید کرد: سال جاری برای توانمند سازی و حمایت از بانوان روستایی طرح های «هر روستا یک محصول»، «روستای بدون بیکار» و «صندوق های خرد محلی بانوان» در استان اجرا می شود که برای هر شهرستان یک طرح برنامه ریزی و اجرا خواهیم کرد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله